måndag 18 februari 2013

Pastatest

Jag skulle ju återkomma under helgen med en hälsouppdatering. Men det blir inte alltid som man tänkt sig... Trollet blev sjuk i fredags och har legat med hög feber hela helgen, då passade jag på att ta det väldigt lugnt jag med ;-)
Idag har vi förhoppningsvis en helt feberfri dag hemma. Vi har tittat på Råttatouille och experimenterat. Kan ni tänka er, hon vill att vi ska testa att göra ratatouille nån dag!!!
Det fick bli en snabblunch idag. Jag testade en av Sempers nya färdiga pastarätter Fussili funghi. Man vispar ner påsens innehåll i kallt vatten och värmer upp på spisen i ca 10 minuter. Enkelt och helt ok, men inget wow direkt. Jag räddade den med lite extra laktosfri grädde och lite extra kryddor. Jag skulle förmodligen göra en egen godare svampsås till pastan på den tiden.. Men den är helt ok att ta till en lat dag som denna. Har även testat deras carbonara, men den är ingen höjdare. Funghi var mycket godare!!!

Nu ska vi se om jag kan lura Trollet att baka något smarrigt eller om vi ska slänga oss i soffan.



4 kommentarer:

  1. Så det är inte värt pengarna? Jag tycker dessa är så dyra...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jonna! Nja, inte direkt jättevärt pengarna, men är bra att ha som nödlunch på jobbet om man inte har med sig matlåda. Man sparar ju in lite om man jämför med att köpa lunch ute eller nån färidrätt på affären.Om jag köper lunch på affären eller äter ute så går det på mellan 60-100 kronor, så man kan ju spara några kronor iallafall.
      Jag tycker att portionen är lite i snålaste laget, men jag äter kanske lite mer än genomsnittsmänniskan ;-) Men kompletterna man med sallad och lite grönsaker så klara man sig nog längre och då kan det vara lite mer värt pengarna. Men som sagt inget som jag skulle äta flera gånger i månaden..

      Radera
  2. Trist med alla dessa farsoter som grasserar! Här är det också sjukstuga. Du missar väl inte utlottningen hos mig Therése? Kanske något som kan locka dig! Friska på er nu och hoppas att du själv står pall för alla baciller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen en sjuktid nu. Många som är däckade. Själv har jag än så länge bara haft lite nästäppa *pepparpeppar*
      Tack för påminnelsen, har varit inne och anmält mitt intresse till din utlottning.

      Radera