onsdag 20 oktober 2010

Så är det ilandsproblems-onsdagkväll igen...

Har ju fått stora problem på onsdagkvällarna numer. Det är nämligen två favoritprogam som går SAMTIDIGT!! På fyran är det Berg flyttar in och på femman går Grey's... Ni förstår att jag har ilandsproblem av högsta rang här ikväll... Greyan går iallafall i repris på söndag, men jag brukar på nåt sätt alltid missa... Jaja, det blir nog Carina Berg till att börja med och sen får jag nöja mig med halva Greyan. Om jag har tur så hinner man med några sekunder Greys i reklampausen...

Har besviket konstaterat att de har slutat att visa min favvoreklam "åååvaroligtattEmmaspappaärhäääär", känner verkligen att det är något som saknas mig. Har inte fått skrattflina åt den eller sjunga med på en hel vecka, depressionen är nära ;-)

Har beställt mitt visum för NY-resan och fått det godkänt idag. Men, det garanterar inte att jag blir insläppt ändå, men jag kommer iallafall iväg med flyget. Ska väl inte skriva för mycket om det här, då kommer jag väl garanterat inte bli insläppt. Det skulle ju vara himla snopet att få vända på flygplatsen där borta i väst. Så jag får ta de kommentarerna om ansökan efter att jag kommit hem istället.

Är muliteffektiv, sitter i soffan, blajbloggar lite, tittar på Arga snickarpsykologen, dricker te och planerar för helgen och fortsättning på Leila goes gluten. Tänkte börja med en småländsk ostkaka, så på fredag kväll ska jag börja med att fixa ostmassan. Den största utmaningen blir Bagels, har ju egentligen bara kört safe och gjort gofikagrejer. Men nu ska jag försöka mig på matbröd igen...

Jahaja, hur kommer det se ut imorgon då?? Eventuellt snöblask nu ikväll och frysgrader inatt! Är vintern på väg nu? Kan både bli intressant och jobbigt att vakna imorgon.

Nej, nu är det dags att publicera och sen kolla in vem Carina flyttar in hos ikväll. Natti natt :)



Uppdatering kl 21:13, gissa vad?? Min SAS-reklam kom bara sådär, de har bara bytt tid ;-)

6 kommentarer:

  1. Ja, sånna problem ska man ta på allvar. De kan ställa till tankeverksamheten ett tag innan man bestämt sig. :-)
    Själv väljer jag Grey ikväll.
    Den där reklamen har jag aldrig hört talas om. Vi spelar ofta in program och tittar med fördröjning, vilket har den stora fördelen att man kan spola förbi all reklam. Så jag har noll koll just nu vilken reklam som går på TV. De gånger vi tittar "live" slänger jag och min man oss efter fjärrkontrollen så snabbt det blir reklam och blir lika besvikna båda två när vi inser att det inte går att spola framåt. :-)
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Hihi, det är ju skönt att kunna spola förbi reklamen ibland. Men det kan också vara en skön paus så att man tex kan gå och borsta tänderna eller koka lite te. Jobbigt blir det när vi tittar på något på svt och det inte är en endaste reklampaus på en hel film. Då måste vi planera kvällen innan filmen börjar, så att vi inte saknar något eller missar något i filmen ;-)
    Skulle också vilja ha så att jag kan spela in och titta med fördröjning. Ska sätta upp det på önskelistan...
    Om du frågar mig, så har du missat något m sasreklamen. Frågar du övriga famlijen, så tror jag att de säger att du inte behöver känna oro över att du missat den ;-)

    SvaraRadera
  3. Hehehe:) Själv vill jag inte se på Greys eftersom jag ligger efter med säsongerna... ska låna några DVD-pack av mamma för att catcha upp:)
    När åker du till NY?
    Det tjatas verkligen om snö ÖVERALLT utom här....får väl se hur länge vi klarar oss. Ska till Sthlm om 2 v, hoppas det går att ta sig fram då...

    SvaraRadera
  4. Ååh jag vill också till NY! Hoppas att du bloggar om/efter resan så kan jag resa genom dig.

    Jag hade valt Greys, men mest för att jag inte sett det andra. Själv är jag fast i Gilmore Girls efter ett ogenomtänkt impulsbeslut att se om alla avsnitten från början. Kul men tidskrävande! (Ännu ett I-världsproblem =))

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Just nu pågår två tävlingar i min blogg där du kan vinna;

    - Valfritt barnsmycke från Karamell-design
    - Ett presentkort på SUMOpix värt 300:-

    Välkommen in och delta!
    http://joosefinea.blogspot.com

    SvaraRadera
  6. Susi - Du måste verkligen catcha upp ;-) Åker sista helgen i november, så jag hoppas på MYCKET julkänsla.
    Ingen snö här än faktiskt, men kallt *brrr*

    Cecilia - Kommer såklart att blogga om resan :)
    Åå, Gilmore är ju så bra! Skönt att andra också har ilandsproblem ;)

    Josefine - ska kika in hos dig

    SvaraRadera