måndag 11 oktober 2010

Rosa tävling - Rosa månad

Är med och tävlar hos "Bland muffins och pelargoner". Var med ni också, och glöm inte att stödja Rosa den här månaden! Jag brukar köpa rosa bandet, men har inte gjort det än i år. Däremot har jag köpte en väldigt flashig Rosa diskborste från Ica, måste nog ta en bild för den är supercool :) Jag har också köpt ett Rosa Lypsyl. Jag har även tänkt beställa ett sånt här armband, från Dotty Zebra.

Här är några bloggare som jag följer och som gjort fina rosa gärningar för att stödja och uppmärksamma bröstcancern!

Sandras kök

Erika bakglädje

Annicake

Sockerrus

Flickan och kakorna

Fick fina Rosa naglar igår :)

6 kommentarer:

  1. Vad kul att du hittade till mig och jag gissar att Folkes äppelkaka blir alldeles utmärkt utan msk med vetemjöl. Det ska jag tänka på nästa gång jag har "glutenintolerant besök". Välkommen åter!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte ens om rosa.... :) Och tycker att det finns andra cancerformer där man inte har nått samma framgångar och som borde uppmärksammas mer, där det behövs mer forskning (inte för att inte bröstcancer behöver det, det är inte det jag menar). Men jag har en rosa dekal på min blogg iaf!

    SvaraRadera
  3. Mamma Mimmi: Kul att du kikade in, jag tror att Folkes kaka kommer bli super som glutenfri :)

    Susi: Jag håller med dig, det finns så många olika cancerformer som också borde få samma uppmärksamhet! Men när man har någon nära som drabbats så känns det som att när det är Rosa månad så stödjer jag det fullt ut. Men har ju även förlorat nära i andra cancersjukdomar, skulle gärna ha en färg/månad för dem med!!

    SvaraRadera
  4. Jo, jag håller med dig, och min älskade svärmor har behandlats för bröstcancer så jag förringar inte det på något sätt.... tycker bara att sjukdomar där forskningen inte kommit lika långt kunde få lite mer uppmärksamhet. Självklart stödjer jag rosa bandet-kampanjen! Ang andra "band" vet jag att det finns blå bandet som står för prostatacancer, gula bandet som står för (tror jag) barncancer.. osv. Men jag väntar på en kampanj för att stödja mina patienter med lungcancer.. troligen den cancerform där forskningen haft minst framgång.

    SvaraRadera
  5. Vad kul att du ville vara med i min tävling, och så fina naglar du har! (vet hur det är att inte kunna äta allt, är själv laktosintolerant... )

    SvaraRadera
  6. Susi - Den blå kände jag till men inte att det fanns ett gult... Du får nog dra igång något för dina patienter med lungcancer, det kanske är så som det börjat, nån som gör något litet privat som sen växer och blir nationellt? Ett grönt band för lungorna kanske?

    Johanna - tack :)

    SvaraRadera