fredag 22 oktober 2010

Snön är här

Mitt största nöje, när jag har fem minuter över, är att surfa in på sl.se och kolla kollektivtrafikläget:


Sååå, jag kan nog glömma att åka buss hem i eftermiddag, min buss ingår i intervallet 700bussarnar. Tur att jag inte bor ute i Nacka... Flera timmar kvar kan man ju tänka, men som det fungera här så kanske det dröjer tills imorgon innan bussarna vågar sig ut på vägarna igen. Om det nu inte blir tokkallt och allt blask och snö fryser till en härlig iskaka. Nä, tacka vet jag pendeltåget, det går ju alltid i tid (än så länge(idag iaf)) ;-)


2 kommentarer:

  1. Började fundera på hur det funkar ut mot Huddinge-skogen, det är ju såna himla backar där, om jag åker dit kanske jag inte kommer därifrån? Brukar sova över hos mina kompisar där...

    SvaraRadera
  2. S - Vet inte hur det funkar i Huddinge, men nu tror jag faran är över för ett litet tag ;-) Men backar och bussar brukar inte funka så bra när det blir blixthalka, tyvärr :(

    SvaraRadera