söndag 17 oktober 2010

Cream cheese frosting och vila efter österrikebesök

Har inte blivit så mycket inlägg, ska försöka sätta mig ner ikväll och skriva lite om helgen. Vi har nämligen haft besök från Österrike, Michaels föräldrar och syster. Det har varit mycket aktiviteter på stan och några restaurangbesök. De är fortfarande här och är nu iväg för att kolla på vaktbytet på slottet. Jag har blivit pliktledig och håller på att tvätta och ska snart slänga mig ner i soffan och titta på Idol, som jag missade i fredags.
I onsdags så gjorde jag och Trollet muffins och så slog vi till och gjorde cream cheese frosting, de blev jättesmarriga! Såklart så måste de ha fin färg också, och vi delade upp smeten i fyra pytsar och de blev grön, gult, blått och rosa... Receptinspirationen fick jag hos Erika - bakglädje tidigare i veckan...

Cream cheese frosting

60 g mjukt smör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 msk färskpressad citronsaft
100 g philadelphiaost
ev. färg

Gör så här:
Rör ihop alla ingredienser med elvispen till en slät frosting. Förvara i kylskåp. Det går även bra att frysa in frostingen.
Till provsmakningen så gjorde vi våra bokstäver i strössel...

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga cupcakes! Roligt med en massa färg.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är skoj med färg! Så bra med barn, de är ju verkligen inte rädda heller för hur det kan bli... =)

    SvaraRadera