onsdag 5 oktober 2011

Roligt på jobbet...

Det har varit väldiga förväntningar på denna onsdag och väldigt febril aktivitet i rummet brevid mitt på jobbet den senaste veckan. Det har nämligen blivit strålningssäkrat, en kollega åkte iväg till Japan och då var det några som tänkte hitta på bus och idén om att klä in hela rummet i folie kläcktes på högre ort. Sååå de börjar verkligen att klä in hela rummet i aluminiumfolie. Varenda liten pinal ska skyddas från radioaktiv strålning. Väldigt tacksam är jag som sitter vägg i vägg, jag menar vem vill bli radioaktiv liksom?? Har oskyldigt stått brevid och titta på och skrattat med när de jobbat, helt oskyldig in i de sista. Då behövde min chef hjälp med att klä in golvet, vad skulle du gjort om din chef beordrade dig?? Det är ju bara att sätta igång.
Så idag var han tillbaka och vi har fått oss många goda skratt och såklart fått höra ett och annat om Tokyoresan. Tydligen kan japanskorna i Tokyo inte gå i högklackat och tåg och tunnelbanan går alltid i tid, på sekunden(!!!), nåt som en van SL-resenär som jag har mycket svårt att föreställa mig! Något att försöka ta efter SL????!!!
Såhär skoj har vi på mitt jobb...


3 kommentarer:

  1. He he.. jaså det är sånt ni håller på med där inne på hk.. ;-)
    Jäkligt kul gjort ju!

    SvaraRadera
  2. Haha, attans vad bra! :D Det är för lite pranks så mer sånt här :D

    SvaraRadera
  3. Annelie & Helena - jepp så här skoj har vi på jobbet. Mycket skratt var det under arbetets gång och sen när kollegan kom tillbaka :) Det är ju upplagt för flera pranks nu och alla inblandade kan säkert vara lite extra oroliga när de ska vara ledig ett längre tag, haha :D

    SvaraRadera