lördag 29 oktober 2011

Nyhet i glassboxen

De senaste månaderna har allt varit lite upp och ner här hemma och det är fortfarande en hel del kvar innan vi är iordning i nya lägenheten. Men efter den här helgen kommer det bli bättre ordning. Just nu håller Mich och Svärisarna på att montera ihop garderober och efter det blir det sängstomme och sen bokhyllor till vardagsrummet. Ska bli skönt att slippa leta kläder i svarta sopsäckar och hoppa över bokkartonger i vardagsrummet!
Även fast allt annat är rörigt så måste man ju ändå äta och åka till affären för att handla mat och ibland hittar man något roligt i mathyllan. Det har inte blivit några avancerade maträtter eller bakverk den senaste tiden, men då passar det ju utmärkt att ha en glasstrut i frysen!
Tofuline har kommit ut med en gluten- och mjölkfri glasstrut. Blev glad när jag såg att den är naturligt glutenfri också!
Lite buffel och båg med utseendet, men vet inte om det beror på att mina hann tina upp innan de hamnade i frysen igen? Borde inte spela så stor roll... På kartongen ser glassen ut som en klassisk Cornetto, med fint mönster och lite toppig och när jag öppnar glassen så är den platt? Mina blev även isiga, men det beror nog mest på att de tog en stund innan de fick fryskyla.
Smaken är helt ok, jag tror att jag skulle klarat mig utan kolasåsen som är i, tycker att den har en skum smak. Struten var lite mjuk, men på det hela så får den godkänt.

Iväg med mig och kontrollera hur det går med garderoberna. Jag hör ju hur de diskuterar och det låter inte alltid glatt, men det kanske är för att de pratar tyska det är ju ett lite hårdare språk än svenska ;-)

Ha en riktigt skön helg allihopa!


2 kommentarer:

  1. Den har jag inte upptäckt! Jättebra att få tipsd på alternativ. Lycka till med att boa in er i nya lägenheten! Allt måste ju inte ske på en gång, och allt måste inte vara perfekt, även om det naturligtvis är skönt att komma i ordning så att livet fungerar.

    SvaraRadera
  2. Kjersti - Du får gå och spana i frysdiskarna. Tack, vi har några boa-veckor kvar kom vi fram till igårkväll. Helst vill man ju blir färdig direkt, men sen insåg vi att då kommer vi inte orka med nåt annat. Men snart kommer jag igång med bakningen och bloggandet igen, det kliar verkligen i mina bakfingrar.

    SvaraRadera