söndag 9 januari 2011

Lååååånghelgen snart slut...

Det har verkligen varit sköna veckor, undrar hur det ska gå att jobba fem dagar i veckan som kommer??
Vi har varit väldigt slöa, men har varit iväg på något varje dag, förrutom torsdagen då vi hade den ultimata slöardagen.
I fredags gav vi oss iväg på en utfykt till Barkarby för att spana in outleten där. Enda sen jag kom hem från NY så har jag varit sååå shoppingsugen, EN negativ sak med att ha varit där är att den resan drog igång ett riktigt shoppingbehov. Jag liksom längtar efter att få shoppa mycket och att fynda och det är inte det lättaste här hemma i Sverige. Inte ens på Outleten kan jag säga. Jag är ju inget riktigt märkesfreak och har egentligen ingen koll på vad dessa kläder kostar på stan. Men Mich hittade en tröja som han köpte på rean förra året och det var då inte något lägre pris än när han köpte den då, och det känns ju lite sådär när det är outlet och förra årets grejer... Men men, jag lyckades faktiskt hitta ett par skinnstövlar och när jag skulle betala blev jag glatt överraskad då det visade sig att de var betydligt billigare än prislappen + 30% rabatt. Tjänade massor med pengar där ;-)

Igår kom vi äntligen iväg till Östasiatiska och tittade på Kinesiska Terrakottaarmén. Fascinerande histora, men vi var lite besvikna. Det var ju inte så att vi fick se en hel arme med gigantiska figurer, det var ju bara några stycken... Som sagt själva historien är ju fascinerande, att någon har sån makt att den kan få folket att tillverka en gigantisk terrakotaarmé som ska vakta dennes grav...


Efter Terrakottaarmén så åkte vi in till Folkungagatan och åt middag på En till Grek på söder. Tog tyvärr inga bilder där fast jag hade kameran med mig... Till förrätt åt jag grillad gethalluomi, supergott! Sedan blev det Mixed grill med tzasiki, helt ok. Höjdaren blev efterrätten, som helt enkelt var Yoghurt med honung och valnötter. Det var såååå gott, fick en gigantisk protion och vräkte i mig alltihop, Mich fick smaka pyttelite... De hade bra koll på gluten och det var snabb och bra service. Har inte satt några plusbetyg, måste se över mitt plussystemet litegrann tror jag. Det har inte blivit helt bra, kanske gör en egen sida på bloggen för restaurangbesöken, så att det blir lättare att hitta tipsen. Vi får se...

Idag har vi varit ute och promenerat i solen, superhärligt! Anledningen till att vi tog oss ut var att vi ville kolla på några lägenhetsvisningar och sen storhandla. Lägenheterna blev vi besvikna på, den ena var utsatt som ett radhus var på lite över 100kvm, men kändes pyttelitet. Den andra var en vanlig 4:a på 84kvm kändes liten och trång. Min lgh på 74 kändes större än båda... Jag vet inte hur de tänker när de bygger lgh nuförtiden, för alla rummen är verkligen pyttesmå.

Efter storhandlingen på Willys så har vi städat, nu förtjänar vi lite lugnt ikväll och förhoppningsvis så kan vi somna i någorlunda tid ikväll. Imorgon ringer klockan kl 06 00...

3 kommentarer:

  1. Hehehe, tillbaks till jobbet? Sedan dagen innan nyårsafton har jag jobbat fem nätter och två kvällpass....:)
    100 kvm är inte så mycket som det låter faktiskt...beror helt på planlösningen. Vi har 140 kvm nu... lagom:)

    SvaraRadera
  2. Mmmm, har stoooort shoppingsug jag med efter NY ajajaj... ;) Har dock lyckats hålla mig än så länge.

    SvaraRadera
  3. Susi - Jepps, men jobbade i förra vecka. Har dock varit bra ledighet den här julen =) Precis, det är planlösningen som gör det! 140 är ju inte illa ;)

    Anna - ajajaj :) Visst är det jobbigt, men kanske bra ändå att det inte är superbilligt här hemma ;)

    SvaraRadera