måndag 24 januari 2011

Ett litet inlägg från sjuksängen...

Eller, nu sitter jag faktiskt upp på en stol och har bytt ändlöst tv-tittande mot dataskärmen... Har förmodligen åkt på en släng av vinterblablabla-sjuka, vågar inte ens skriva orden. Otrevlig upplevelse, det var minst 20 år sen sist och nu hoppas jag att jag inte får det igen någonsin... Men har varit produktiv och plöjt igenom en säsong av Sex and the city och en säsong Two and a half men (bra medicin för själen) plus en massa andra onödiga och konstiga tvprogram. Varför visar de så mycket program om kvinnor som mördar sina män just nu eller överhuvudtagen mordhistorier?? Måste säga att jag inte blir riktigt klok på det amerikanska rättsystemet. Alltså en kvinna runt 40 får 99 års fängelse, om vi säger att hon skulle leva 50 år till, vad händer då med de 49 åren som är kvar??? Eller en man 30+ som får 140 års fängelse?? Finns det begravningsfängelse där de får ligga av resten av tiden? Ni förstår att jag legat sjuk och haft tid att fundera och reflektera över en del konstiga saker. Har googlat lite men inte hittat några svar än...

I förra vecka blev mitt troll 6 år!! Kan inte fatta att tiden gått så fort. Tänk att hon snart ska börja skolan! Det blev ett lugnt kalas på födelsesdagen, hon hade nämligen fått feber kvällen innan och var hemma från dagis. Hon verkade ändå rätt nöjd med att få vara hemma :) Hade tänkt mig att det skulle bli lite födelsedagsbak, men vi hann inte riktigt med det. Men en tårta hann vi svänga ihop iallafall.


Stora tjejen har fått hål i öronen och hon fick en superfin klocka av sin faster och nu säger hon till varje heltimme att nu är klocka tre eller vad den nu är vi det tillfället :)

4 kommentarer:

  1. Yuck:( Hoppas du inet behöver ha det på typ 20 år till! Jag har jobbat på min x-sjukedrabbade avdelning inatt (men hade hand om de icke-kräkande patienterna), får hoppas på det bästa nu..... Håller med om straffsystemet... töntigt bara.

    SvaraRadera
  2. Krya på er!! Nu är du nog immun ett bra tag.

    SvaraRadera
  3. Tack tjejer :) Nu är jag kryad och tillbaka till verkligheten igen :)

    SvaraRadera