fredag 10 februari 2012

Att komma ut ur träningsgarderoben - ??

Alltså det här med träning hänger över mig som ett tungt moln som bara måste skingras. Det är dags att ta tag i slötanten... Har ju delvis fått klart för mig att det inte bara är ren slöhet (att jag inte struntar i det bara för att) utan jag har ju en förklaring i att binjurarna är förslöade och de orkar inte producera tillräckligt med adrenalin, som behövs för att man/jag ska få den där extra kicken att orka dra igång något. Binjurarna är liksom själva motorn som drar igång en och det funkar inte riktigt på mig, skönt att ha något att skylla på ;-)
Jag tvingar mig ju själv att göra saker och då slutar det med att jag blir rätt så slut och träning orkar jag mig inte riktigt iväg på, än... Det blir liksom en stress, för om jag tränar på lunchtid så får jag en massa tid som jag måste jobba igen och när jag har Trollet så blir det träningsaktiviteter som vi åker iväg på för hennes träning och där får jag ännu lite mer tid att jobba igen. Det blir en ond orkar-inte-ta-tag-i-tränings-cirkel, för jag blir så stressad över all tid som jag måste jobba igen...

Lösningen!??

Det här är förmodligen lika klyschigt som att köpa hem en träningsdvd och tro att man ska gympa hemma om kvällarna, men vi får se... Hittade iallafall den här träningsboken i bokhandeln och det är en av mina STORA idoler som har varit med och gjort den: Jennie Widegren! Jennie, vem?? Om jag säger Bounce så kanske det ringer en igenkänningsklocka? Grym dansare och jag vill vara som hon helt enkelt... Så den här boken/träningsformen måste ju bara funka!

Jag köpte den på stört och har lite smått börjat att läsa igenom den. (Det här inlägget förtäljer dock inte när i tiden boken köptes in...) Hmmmrpf, men de slöa binjurarna gör att det går lite trögt nu i uppstarten. Men snart så!!!
Tror att boken och träningen kommer att passa mig superbra, den handlar nämligen om att få till träningen på hemmaplan, när man har tid över.

Nu när jag liksom går ut med att jag köpt den här boken och säger att jag tror att den kommer funka, så kan jag ju inte heller smita undan träningen.
Det betyder alltså att jag måste återkomma om hur det går. (Smart drag där slötanten!!?)

Imorgon kan det hända att det blir träning iform av slalomåkning, vi hoppas på soligt väder och inte alltför många minusgrader. Mich har tjatat om att få damma av snowboarden, Trollet behöver föröva lite inför nästa helg då hon ska åka iväg på skidhelg med pappsen och jag behöver väl helt enkelt bara träna i största allmänhet ;-)

Ha en skön (tränings)helg allihop!!




4 kommentarer:

  1. Kan jag skylla på dina binjurar för att jag inte kommer igång??... ;)
    Blev det någon skidåkning?
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha Anna, man kan bara skylla på sina egna binjurar ;-)
      Jepps, det blev skidåkning!
      Kram!!

      Radera
  2. Jag har också svårt att ta mig för å göra dagens dos av motion... För min del är det BARA latmasken å ibland tidspressen som är ursäkten. Har hört nån mer med väldigt positiva åsikter om den boken så det kanske kan va nåt!
    Kör du fort lchf-mat? Jag är lite inne på att testa det.. skulle kanske vara bra tillfälle å leva glutenfritt en period också och få chansen å jämföra måendet.. nu å sen liksom..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen så kul att du har hört positiva åsikter om boken! Då kanske den inte är helt fel :-)
      Testa LCHF, vi kör inte det för tillfället då jag kör lite annan specialkost för att läka tarmarna. Men jag kan rekommendera det, det är ju ett bra sätt att vara utan gluten också! Plus att jag kände mig mätt! Brukar annars alltid känna mig hungrig ett kort tag efter maten...

      Radera