onsdag 15 februari 2012

Mandelägg-fluffisar till frukost

Fortfarande sjukstuga här hemma och jag börjar känna av ont i halsen... Trollet verkar beta av två olika influensor samtidigt, den vanliga årliga influensan och den för magen... Det är verkligen "stackars" om henne!!! Lilla skrutt-Trollet!
Nån gång inatt när vi vaknade och fick feberkurera lite, så kom jag på att jag hade slut på min grötblandning. Det blev till att försöka hitta på något annat till frukost och så får jag försöka fixa iordning grötmixen under dagen. Idag blev det alltså mandeläggfluff till frukost, inspiration hittade jag såklart hos Victoria :-)

Det här får även bli mitt bidrag till månadens sötsak hos Söta saker, där månadens utmaning är just - Frukost!

Mandeläggfluffisar (1 port)

4 äggvitor
3/4 dl mandelmjöl
kanel och ingefära


Vispa äggvitorna till ett hårt skum. Blanda kryddorna med mandelmjölet och vänd ner mandelmjölet i vitorna. Bred ut smeten på ett bakplåtspapper, antingen en stor eller flera mindre. Grädda i 225 grader i ca 5 min.. Låt svalna. Jag mosade avokado och hade på mina fluffisar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar