fredag 4 maj 2012

Meet me at the Cupcake Café

Nu är det ju härlig vår och tillfälle att ta en skön paus på balkongen eller i trädgården, lapa lite sol och varför inte koppla av med en härlig bok?!
Den här godingen handlar om Issy, som får leva min dröm.. När hon blir uppsagd från sitt jobb och kommit över den värsta jagharingetjobb-ångesten så ramlar hon över en drömlokal och tar det modiga steget och startar upp sitt egna Cupcake Café...
Det här är en supermysig måbrabok och som en extra bonus så får man en massa härliga recept på diverse bakverk. Recepten är roliga, för det är hennes morfar som skrivit dem och skickat dem till Issy, så de har en personlig touché och roliga kommentarer, ni får ett smakprov nedan :-)
Alltså för lite mysig läsning leta efter Meet me at the Cupcake Café av Jenny Colgan!





4 kommentarer:

  1. Låter som en mysig bok, som jag gärna skulle läsa! Lite liknande "Mrs Angels tårtbageri" (eller "Baking cakes in Kigali" som originalet heter)som också är en feel-goodroman som är värd att läsa. Kika gärna in på min recension av den.
    http://kjerstismatochprat.blogspot.se/2011/09/mrs-angels-tartbageri.html.
    Ha en härlig helg, Therése!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju som en bok helt i min smak, jag gillade ju även Mma Ramotswe's äventyr :)

      Radera
  2. Kul med boktips - och på engelska oxå! Har letat efter en bok på just engelska som jag inte riskerar att tröttna på, den här verkar ju toppen!
    // Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är verkligen en toppenbra bok. Lättläst och rolig! Passar bra till baktokar ;-)

      Radera