tisdag 17 augusti 2010

*peppar peppar, ta i trä*

Under iallafall snart två år, så har jag haft en återkommande jobbig blåsa som kommer på undersidan av tungan. Vet inte om den börjat komma iom att jag "helt sådär" blivit glutenintolerant, eller om det är något annat, men men... Sen min uppföljningsgastro i våras, då resultatet inte var riktigt så bra som min läkare hoppats på, så har jag nu under sommaren helt uteslutit vetestärkelse (på eget initiativ, för läkaren visste inte om det påverkade tarmen och dietisten hade aldrig hört att tarmen skulle reagera så på vetestärkelsen). Häromdagen så kom jag att tänka på att det var länge sen jag fick den där blåsan *hmmm* Jag kan inte riktigt komma på när jag hade den sist... Kan det kanske vara så att det ÄR vetestärkelsen som är boven i blåsdramat??

Bjuder på en bild på Trollets och mina fina muffins :)

1 kommentar:

  1. Hej
    Jo vi kör lite LCHF vecka här hemma. Inte fullt ut då vi åt pannkaka i dag. Det har gått annars riktigt bra maten har vart helt fantastiskt gott. Jag älskar ju gräddiga såser och så. Så via har väl sagt att vi provar väl en vecka till om vi bara hittar recept som vi gillar.

    Kul att du vågar dig på att blogga. När man bloggar så blir man lätt inspirerad att göra saker så man kan blogga om det. Och det är alltid kul att få prova ett recept och sen få berätta om det.

    På tal om recept så såg munkarna riktigt fantastiskt goda ut.

    Ha det bra och lycka till med bloggen =)

    SvaraRadera