fredag 20 augusti 2010

Trots liten receptmiss, så blev det iaf pannkaka av alltihop ;)

När man har barn så blir det väldigt ofta pannkakor till middag, helst varje dag om Trollet fick bestämma! Gjorde det häromdagen och jag var väl lite disträ och läste inte receptet riktigt noga. Nu behöver man väl egentligen inte recept när man ska göra pannkakor, men jag har hittat ett bra och eftersom det ibland kan bli lite annorlunda när man använder glutenfritt mjöl, så har jag följt det helt utan att experimentera. I det här receptet som jag tar från ett recepthäfte från ”Lailas mjöl” så har man i lite mer mjöl än i vanliga vetepannkakor och de har ju alltid funkat och varit jättegoda. (men lite tjocka då…) Så när jag vispar ihop min smet så har jag i 3dl mjöl istället för 5, tror att jag läste äggraden när jag letade mjölmåttet. Kom på det när jag skulle börja steka, hmmm… smeten ser ju väldigt tunn ut?? 3 dl?? Jag kollar efter och ser då att jag läst fel… Men jag provsteker i alla fall, innan jag lägger till mer mjöl, modig som jag är ;-) Och de blev ju pannkakor, tunna och fina. Så nu ska jag i fortsättningen göra enligt mitt recept, som i stort sett är samma som ”vanliga” pannkakor men med fler ägg. Här kommer receptet:


T’s Tunna pannkakor (ca 10st)

6 dl mjölk
3dl Lailas gula mjöl
3 ägg
salt

Vispa ihop, stek, ät och njut ;-)

I helgen blir det en tripp till Uppsala. Konstigt när jag bor så pass nära en stor stad och så har jag aldrig varit där! Så efter helgen återkommer jag förhoppningsvis med lite skoj om vad Uppsala har att erbjuda.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar