onsdag 25 augusti 2010

Soppa m färskt bröd

Kul att jag har några som läser och hänger på min lista :)

Idag blev det en tur till Hornstullsstrand och FriendsofAdam efter jobbet. Det blev ett Fiberfröbröd och en stooor Brownie. Otur att Mich håller på med nån slags 10dagars-diet med detox och inga sötsaker tillåtna, jag får väl äta hela brownien själv...

Fick mail från FriendsofAdam idag, de har fraktfritt på beställningar fram till i den 16 september. Supertillfälle för de som vill prova, men bor för långt bort. Bara att hämta ut på posten dagen efter... Har inte provat nätbeställa själv, men jag har ju möjlighet att åka förbi.

Har tur denna vecka, Mich är hemma och har semester, tar det lite lugnt innan pluggallvar börjar på måndag. Och nu har jag kommit hem till färdiglagad mat varje dag! Idag blev det Korv och bönsoppa och såklart några skivor av mitt nyinköpta bröd. Det är en enkel soppa, bara att blanda ihop och låta koka lite grann. Och man kan variera den lite med vad man har hemma i grönsaksväg och tycker är gott. Det här hade Mich idag:

lök
1 brk sojabönor
några kryddiga korvar (såna där vahettereee...)
grönsaksbuljong
morotsslantar & gröna ärtor

Om man  har i morötter så får man låta dem styra koktiden, så att det har lagom tuggmotstånd. Annars så går det fort att få den färdig!

Soppan ser väl inte världsspeciell ut, men den är himla god...

2 kommentarer:

  1. Coolt, får beställa lite därifrån nu då!!

    SvaraRadera
  2. Nu är bloggflytten klar förresten.....http://susisinead.blogspot.com.

    SvaraRadera