söndag 18 september 2011

Baconsvept torsk med saffranssås

Ja, man kan ju inte hålla på att packa hela dagarna, så jag har tagit en skön morgonpaus innan det är dags att ta tag i nästa packprojekt, det blir receptbloggande och sen frukost. Jag och Mich har haft ett par GI-dagar och några recept har varit riktigt goda! Tyvärr så har jag inga smarriga bilder, har varit dålig på att ta kort på sista tiden. Hursomhelst så tyckte jag att detta var gott, men jag skulle nog vilja ha såsen varm.

Baconsvept torsk (4port)

600g torskfilé
1 msk dijonsenap
4 baconskivor
2 msk hummerfond
1/2 påse saffran
2dl creme fraiche
1 burk kräftstjärtar i lag
1 msk hackad körvel
salt och vitpeppar

Börja med såsen, blanda hummerfond och saffran. Rör ner blandningen i creme fraiche, blanda ner kräftstjärtarna. Krydda och ställ svalt tills det är dags att servera.
Dela torsken i portionsbitar. Bred ett tunt lager dijonsenap på ena sidan och krydda med körvel, salt och peppar. Snurra en baconskiva runt varje torskbit och fäst med tandpetare. Stek bitarna, ca 6 min på varje sida. Servera med såsen och en smarrig sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar