tisdag 20 september 2011

Tröstetisdag med kakor och soffhäng

Vårt flitiga flyttpackande i helgen har tyvärr gett mig mer ryggbesvär än jag i vanliga fall har... Igår på förmiddagen så började det hugga mellan skulderbladen, det fanns inte nån rörelse som inte skar som knivar i ryggen, Jag gick omkring som en stel pinne på jobbet. Ringde till mitt Osteopat-ställe och fick komma in direkt och blev väl omhändertagen. En elak låsning i bröstryggen som gjorde att musklerna inte ville slappna av utan hade fastnat i något "spasmigt" läge... Men jag kan säga att när jag var färdigbehandlad och höll på att klä mig så tänkte jag - näää, det där har ju inte hjälpt ett j'##*a s**t (ni förstår att jag hade ont om jag tänker svärord) Men jag fick order om att hålla ryggen varm hela kvällen och absolut inte packa eller lyfta något tungt på ett par dagar. Men dra på trissor, när jag kom tillbaka till jobbet så hade det släppt i nacken och på vägen hem började de släppa i ryggen också!! Sååå skönt att kunna röra sig utan att få onda huggningar i ryggen. Idag har det varit så mycket bättre, inga huggningar! Har lite låsningskänningar, men hoppas att det håller sig i det uthärdliga läget, har en behandling inbokad på måndag. Skulle vara skönt att inte behöva åka dit en gång till innan dess...

Ja, vad gör man då när man inte får packa en helt vanlig tisdagkväll?? Joooo, på hemvägen köper jag smarriga kakor, (Semper har kommit ut med en ny Piruett med chokladsmak!) sen så parkerar jag mig i soffan och bara äter och njuter. Först Halv åtta hos mig, vidare till Idol och sen passande nog så var det Landet Brunsås på Ettan som ställde sig frågan - Varför äter svensken så mycket sötsaker/socker?? Passande, eller vad säger ni? (Åt nästan hela kakboxen, iof bara 6 små kakor, hihi)

Apropå Semperkakorna, det var verkligen supergoda! Choklad är ju medicin så imorgon kommer ryggen vara mycket bättre!

Ni får gärna titta in och Gilla Glutenresan på Facebook! Där kommer blogginläggen uppdateras och även en massa annat smått och gott från den naturligt glutenfria Sverigevärlden som vi lever i. Det är där som allt  kommer att hända först, spännande alltså ;-)

Ha en skön tisdagkväll och sov gott!



2 kommentarer:

  1. De där kakorna är jättegoda!! Nu har mitt baksug återfunnit sig och speciellt som mitt nya kök tillåter bak med fiberhusk ska jag surfa loss lite i din blogg efter nya recept att testa! Hoppas ryggen är bättre!

    SvaraRadera
  2. Susanne - Jaa, visst är de goda!! Kul att du kan baka ordentligt i ditt nya kök :) Tack, ryggen är mycket bättre nu. Vi får se hur den håller resten av packningen ;)

    SvaraRadera