torsdag 1 september 2011

Bli som jag igen med choklad

Trollet är förkyld och igår var vi hemma, på morgonen kom hon till mig och sa - Mamma, jag känner mig inte riktigt som jag idag... Så kan det ju vara ibland och för att bli sig själv igen behövs bra medicin! Choklad ska ju vara bra mot det mesta, så därför gjorde vi lite chokladgodisar som medicinering för att börja känna sig som jag igen. Trollet såg bilder på detta i boken "Söta saker" och har pratat om det några gånger. Vi gjorde även några enkla "praliner" med marshmallows i. Elsa shoppade några isformar från Ikea som hon tänkte skulle vara bra till choklad och det funkade utmärkt.
Nu börjar hon bli som "jag" igen, mycket tack vare smarrig choklad!

Chokladiga och strössliga marshmallows

1 gäng glutenfria marshmallows
50 g ljus choklad
50 g vit choklad
färglatt strössel
Grillspettspinnar
Skål med strösocker att ställa ner dem i.

Smält chokladen i varsit vattenbad. Trä marshmallows på träpinnar och doppa i chokladen. Häll på fint strössel :-)



En glutenfri marshmallowsort, köpt på IcaMaxi


7 kommentarer:

  1. Härliga de är ungarna! :)

    Choklad är nog en bra medicin mot det mesta! :)

    SvaraRadera
  2. Åh, sött på pinne, kan det bli bättre? Så fort jag får en stund över ska jag prova det här. Ser fram emot att gå loss på allt man kan dekorera sina marshmallows med. Mums!

    SvaraRadera
  3. Annica - ja de är för härlliga :) Choklad måste ju vara en universalmedicin som hjälper mot det mesta!

    Caroline - Visst är det bra med pinngottis!! Då håller jag utkik efter när du går loss med att dekorera marshmallows :)

    SvaraRadera
  4. Fyndigt att använda isformen till godisar =D

    SvaraRadera
  5. Nellie - :D ja det var riktigt fyndigt och det gick bra att få ut dem också, men lite knepigare än om man har "riktiga" silikonformar. Fast jag tror ju att även dessa är lite silikoniga? För de är inte stenhårda som vissa isformar kan vara... =)

    SvaraRadera
  6. så festliga mashmallowsen ser ut. ska jag nog allt prova någon gång...

    SvaraRadera
  7. Beatrix - :D det är så himla enkelt att göra och väldigt gott dessutom. Det kan ju inte bli bättre, så JA du måste testa :)

    SvaraRadera