söndag 18 september 2011

Exotisk fruk(t)ost

I torsdags kom kära pappsen hem efter ett par veckors jobb i Spanien. Skönt att ha alla samlade på hemmaplan igen :) Han hade med sig frukt från Spanien, bland annat den här godingen som jag precis ätit till frukost idag: Cherimoya. Mums, lite svår att äta med alla stora kärnor, men god smak. Smakar som mango/päron :-) Sist jag smakade den här frukten var nog på gymnasiet (-92 el -93) när vi hade en exotisk frukt-lektion. Hmmm, alltså rätt så länge sen...

Nu ska jag äta yoghurt med müsli (2nd breakfast) och sen ska jag ta tag i flyttpackningen.


Cherimoya
 
Min vackra utsikt från "datorhörnan" i köket.. hmmm


4 kommentarer:

  1. Åh så gott med cherimoya! Det åt jag ofta som barn i Kongo, och jag riktigt kände hur det började vattnas i munnen på mig. Länge sedan jag testade nu, brukar oftast bli besviken, för det smakar aldrig som jag minns det. Frukt smakar alltid bäst odlat på plats. Ha en härlig söndag!

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig att det är skillnad på att äta cherimoyan där och här. Förra året tog pappa med sig "hemmaplockade" avokados från Spanien och det var så supergoda, verkligen skillnad mot de som jag köper i affären.

    SvaraRadera
  3. Du, den frukten har jag nog aldrig testat, och jag brukar vara lite äventyrlig i fruktdisken ;) Så spännande den ser ut! Lycka till med flyttpackningen ;)

    SvaraRadera
  4. Tack Alexandra ;-) Nu är packningen klar för idag och det börjar se tomt ut på hyllor *lite trist* Mmm, god och spännande är den, vet inte hur frekvent den finns i fruktdisken, ska spana lite sen när mina tagit slut =)

    SvaraRadera