måndag 12 september 2011

Mycket lite inlägg...

Det blir nog katastrof på bloggfronten den här månaden... Om en månad så blir det flytt på schemat och fram tills dess så blir det till att packa, packa och packa. Vi har redan börjat och därför är det väldigt kaosaktigt här hemma, inte särkskilt inspirerande mat- och bakmiljö, då de flesta kartongerna står staplade i köket. Vi måste hålla dem undan från Bill-killen, han är nämligen ett stort kartongtuggar-fan, så för honom är det rena himmelriket här hemma.
Men alltså det där som alla säger - ååå det är så bra när man flyttar, man kan liksom rensa ut och kasta en massa... *hrrrmmmmpfff* Jag har inte lyckats kasta så himla mycket, hittade en gräddskakare som är helt värdelös som jag SKA kasta, några vinglas som jag KAN skänka bort (vid nåt senare tillfälle, de är ääändå nerpackade till flytten). Har packat ihop en stor pappkasse med kläder som via en väninna ska hamna i Uruguay, det känns bra :) Hur gör alla andra? Har de bara själ-lösa grejer hemma? Alltså jag har ju bara bra att ha grejer som också betyder något speciellt, märker att Elsa är likadan. Men hon har det svårare, hon kan knappt skiljas från sin gamla tandborste, sånt måste jag kasta i smyg, haha skruttgumman...
Det kommer bli mååånga kartonger, har även fått stränga order av min pappa som kommer att vägra att bära påsar in i flyttlasset, allt ska vara i lådor. Kommer förmodligen att smuggla in ett gäng påsar i min egna bil och köra över dem på natten innan flyttlasset, vi har bra med garderober, så jag kan nog gömma dem så att inte pappsen märker något.

När vi inte packar så drömmer vi oss tillbaka till poolivet på Rhodos. Är sugen på att boka en resa någonstans i vinter. Någon som har något bra tips?!

Ha det gott tills vi skrivs igen :)

Sprichen sprachen hoppa bomben i vattnet! Som Elsa brukar säga i sann Gittan och fårskallarna-anda.

4 kommentarer:

  1. Lycka till med packning och flyttning! Tänk så härligt sedan när allt är på plats! Välkommen tillbaka i matlagar- och bloggaränget så småningom! Allt har ju sin tid, det går liksom inte att knöka in allt på en gång. Jag försöker hålla glutenbakarställningarna tills du är tillbaka, haha!

    SvaraRadera
  2. Tack Kjersti! Det känns tryggt att du håller glutenbakarställningarna, hihi :)

    SvaraRadera
  3. Haha pappa och hans plastpåse flytt fobi;)
    Jag skulle verkligen försöka hålla glutenbakarställningarna åt dig så att du inte får fryst rost bröd när du kommer!!
    Tack för idag!!
    Kraaaam

    SvaraRadera
  4. Hihi, ja han har verkligen påsfobi! Men du, det var ju faktiskt gott med rostbröd :D Tack själva, det var så himla roligt, en riktig skrattfest :) Kraam

    SvaraRadera