torsdag 26 april 2012

Badskumt

Här kommer ett lite läskigt men läsvärt boktips: Badskumt - Katarina Johansson; Gifterna som gör dig ren, fräsch och snygg...
Det går liksom inte att läsa denna utan att dela med sig om någon liten del utav innehållet. Helt omöjligt!
Det är så mycket onödigt och giftigt som vi får i oss, inte bara för oss själva utan också allt som sköljs ner i våra avlopp och hamnar i naturen.
Man blir ju även lite vilseledd när man står ute i en butik och väljer mellan alla hundra sorter och man har ju ingen chans i världen att ha en aning om ifall cocamidopropyl betain är bättre än disodium cocoyl glutamate? Då väljer iallafall jag nog den som ser ut att vara "mest" naturlig... Lurad där igen, kanske? För att en produkt ska få kallas för naturlig behöver den bara innehålla 1% av en naturlig ingrediens!! Då kan jag också säga att vatten räknas som en naturlig ingrediens...
Gör en liten raid i badrummet och inventera dina flaskor och burkar, kolla hur många som har vatten som första ingrediens i listan och tänk över hur mycket pengar du lägger ner på vatten...
Jag kan skriva massor, men jag säger kort och gott: läs den!!!
Jag vet iallafall vad jag kommer göra i helgen... Inventera mitt badrum ;-)

2 kommentarer:

  1. Man blir aldrig mer densamma efter att ha läst den boken! Jag instämmer med Therése, läs den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant så sant :-) Håller på med genomgång av vad jag har hemma nu, tar några flaskor i taget...

      Radera