torsdag 16 juni 2011

En sväng förbi Blueberry. PUB-huset

Fick ett glutentips av Kjersti, hon tyckte absolut att man skulle ta en sväng förbi Blueberry. de har precis öppnat i PUB-huset och där serverar det en massa nyttigheter och många av deras produkter är även glutenfria!!! Många av produkterna verkar även vara veganska, alltså utan mjölk och ägg. Nu hann jag inte kolla in allt de hade, men jag kommer gå tillbaka och spana vid annat tillfälle. Personalen var fantastiskt trevlig och serviceminded! Provade en läskigt grön smoothie som hette Eat your greens, den innehöll: spirulina, mango, ananas, pressade äpplen, vetegräs, färsk spenat, apelsin & citron. Helt ok faktiskt, men jag är lite skeptiskt till om vetegräs verkligen är glutenfritt?? Det står iallafall överallt där jag läst att det är det. Jag ska notera om det är några konstigheter med mig efter den här och så får jag kanske prova igen nån annan gång och se om det händer likadant. Än så länge verkar det lugnt iallafall.
Tog någon slags chokladkaka till, nja inte riktigt min smak. Men det var inte oätligt, jag fick i mig hela, är ju inte helt omöjlig med kakor som smakar choklad. Nästa gång ska jag testa deras bovetemuffins, de såg supersmarriga ut.
Nu för jag tipset vidare; vill ni prova något nyttigt och gott så gå till Blueberry.!


2 kommentarer:

  1. Kul att du kikade in hos Blueberry! Jag har lärt mig att om det är själva glutenet (heter det så i bestämd form?) man inte tål så är det OK med vetegräs eftersom det först är när kärnan bildas som det utvecklas gluten. Däremot kan man ju vara allergisk mot vete, och då ska man undvika det i alla former, även vetegräs. Hoppas du inte far illa av din smoothie, som verkade rena dundret!

    SvaraRadera
  2. Jag har inte farit illa. Det var verkligen en dundersmoothie sprängfylld med nyttigheter! Det blir garanterat flera turer dit. Tack för tipset Kjersti!

    SvaraRadera