torsdag 2 juni 2011

Spisbröd till frukost

Helt underbart härligt att vara ledig såhär mitt i veckan. Låg länge i sängen och tänkte nästan att jag skulle ge mig ut på en springtur för att Mich skulle iväg på sin runda. Men bestämde mig för att helt enkelt slöa. Jag gillar inte att springa, så idag kändes inte som en dag som jag skulle börja göra det. Men tanken fanns där iallafall, så kanske, kanske kommer jag ut snart och kan börja jobba på min urusla kondition?!
Det blev alltså frukost och lite bloggning istället.

Jag har testat Semper Spisbröd. Undrar varför de döpt det till spisbröd, tycker inte att det är så stor skillnad på deras "vanliga" knäcke? Tycker att det smakar likadant. Nåt som också håller i sig är att det är sprött och att ingen av bitarna är helt hela i förpackningen. Men mitt paket var iallafall i stora bitar och inte helt söndesmulat. Sen så är spisbröd för mig; tunnare och mer gräddat. Ett plus i kanten får Semper för att de faktiskt gör en del naturligt glutenfria produkter, även om jag skulle vilja se det ännu mer i vanligt bröd och inte bara i knäcke och nån kaka...

Men på det hela så är det helt ok bröd. Supersmarrigt med keso, tomat och basilika!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar