onsdag 15 juni 2011

Test - Findus glutenfria frasbakade filéer

Hittade ju äntligen det här fiskpinnarna när vi var iväg till Kungens kurva och Kvantum för ett tag sedan. Det blev lite trista i färgen när jag stekte dem. Vet inte om det var något fel jag gjorde för det blev likadant båda gångerna. Stekte iof i smör båda gångerna och jag tror att man kanske ska steka dem i mycket olja med lite smör i istället. (och första gången blev jag distraherad och lyckades bränna smöret, hmm...) För mig behöver de inte var sådär falskorangea som på förpackningen, för de var de verkligen inte inuti. Men det är alltid trevligt om det blir lite fin färg på det hela. De blir ganska bleka, men kanske att det blir bättre om man steker dem i het olja. De är helt ok i smaken, blir ganska frasiga. Tycker ändå att det är godast om man panerar själv. Men ett helt ok snabbalternativ att ha i frysen och ta till när tid och inspiration tryter.
Till mina frasiga fiskar åt jag en äpple och currykeso.





Med äpple och currykeso


2 kommentarer:

  1. Tycker också att de är rätt svårstekta. Paneringen blir lätt bränd eller bara seg. Men om man får till det så blir de riktigt goda. Inte som hempanerade, men med tanke på arbetsinsatsen, helt OK. Men det krävs mycket fett. Vi brukar ha flytande Milda Culiness och det funkar rätt bra.

    SvaraRadera
  2. Ja, det känns som att fritering kanske skulle funka bäst. Milda kanske tål mer värme än vanligt smör... Blir nog att jag köper något paket till och testar med olja istället.

    SvaraRadera