lördag 26 mars 2011

Brödtest - Ertha

Idag till frukost har jag rostat "Ertha" som är ett grovt surdegsformbröd. Åt det orostat igår med bara smör och ost *mums* mjukt och gott!
Sådana här färdigskivade glutenfria formbröd tycker jag väldigt ofta är torra, från frysdisken och blir inte särskilt roliga när de tinas. Det här är ett "färskt" bröd och jag tror att det kommer hålla sig mjukt och gott ett par dagar till i kylen. Måste väl vara surdegen som gör sitt?!

Jag gillar Schär, då de allra flesta av deras produkter bakas naturligt glutenfritt och många är även mjölkfria. Och så är det ett "ickesvenskt" märke som jag även hittar i matvaruhyllorna när vi är i Österrike. Tryggt helt enkelt.

Alltså; Therese rekommenderar Ertha :)

2 kommentarer:

  1. FRIA har ett nytt formbröd med havre också, som är jättegott. Har tyvärr inte sett det i någon affär, men någon hade köpt in det till kyrkan så det måste ju finnas...

    SvaraRadera
  2. Aha, får kolla om det är ett naturligt glutenfritt. Har för mig att de har vetestärkelse i sina bröd? Kul när man faktiskt kan hitta något bröd som är gott :)

    SvaraRadera