söndag 13 mars 2011

God jul - Brunch på Långbro Värdshus

Nu är det ju inte juletidern, men igår bjöd vi min faster på hennes julklapp; Brunch på Långbro Värdshus. Precis i utkanten av Långbro park så ligger den här Fruängenpärlan som stjärnkocken Fredrik Eriksson driver. Blev superväl omhändertagna allihopa och extra plus för mig som glutenintolerant. Jag fick eget bröd, två mumsiga snittar och en liten guidad visning över det som jag kunde och inte kunde äta på buffen. Det fanns så mycket gott; sillar, lax, grekisk potatissallad, kallskuret, ekologiska pannkakor, kycklinglår, omelette, revbenspjäll mm. Efterrättsbordet med gudomligt god panacotta, mintchokladmousse, fruktsallad, morotskaka, choklad och kolakakor. Även om jag inte kunde äta allt så fanns det mycket som jag kunde äta. Det var en del barn där också och de fick en burk med pennor till bordet och så fick de välja målarbilder ur en pärm. Personalen var supertrevlig och vi kan varmt rekommendera Långbro Värdshus!


Mina goda snittar och så bubbel till


Här kan man även se mitt gf bröd, tre sorter!! Inte tokigt va?!


4 kommentarer:

  1. Hej låter som ni har haft en trevig dag. Låter också som att det var mycket mat.

    Jag måste ju påpeka att jag hade städat handväskan ganska nyligen annars brukar jag ha en massa olika kvitton och godispapper i den.

    SvaraRadera
  2. Ja, det var supertrevligt och mycket mat. Vi får boka det till nån gång ni är i stan!!

    SvaraRadera
  3. Åhhhhh, vilket drömställe att äta på !!!

    SvaraRadera
  4. Det var verkligen ett drömställe :)

    SvaraRadera