tisdag 21 september 2010

Igår var allt så himla skoj :)

Igår var det en lite skum känsla när jag gick ner mot stationen och skulle vänta på bussen, jag hade ju inte kollat hur det gått i valet och jag var nog den enda på hela bussplanen som inte visste, anade kanske, men visste inte helt säkert. Hittade iallafall en tidning på bussen så att jag kunde uppdatera mig. Jaja, jag ska inte babbla politik för jag tycker att det är urtråkigt, men förundras en del över att alla verkligen alla, nu börjar protestera över SD?? Men varför gjordes inget innan valet, kan jag undra, nu är det liksom försent. Det är väl så det är med demokrati eller? Jag tror inte att det går att protestera bort dem... Nu har jag inte röstat på dem utan är mer flowerpower och vill att alla ska få vara med och var lyckliga och det ska vara fred ohejåhå...

Men min första roliga grej, var som vanligt och tog min IcaMaxitur, handlade lite mjöl för mina framtida bak. Sen gick jag till spelbutiken för att lämna in min och syrrans Lotto. Gissa om jag blev förvånad när tjejen fråga om jag har legetimation?? Ojdå, jag ser ut att vara under 18, hihihi. Det var skönt, tänk jag vaknar och känner mig gammal, men helt plötsligt blir jag nästan ung pånytt, även om det bara var för några få sekunder. Den tiden det tog att gräva fram leg'et tills hon läste hmmm inte 18... Men ändå. Det var skönt att verka ung ett litet tag.

Sen på eftermiddagen kom det roligaste av allt! Vi hade avdelningsmöte och skulle får reda på vår välförtjänta bonusresa. Och nu hoppas jag att de inte säger att jag inte får hänga med, har ju bara jobbat 7 månader, men det är iaf 7 månader där jag varit med och uppfyllt en del av målen. Så jag borde ju får hänga på. Är bara lite rädd... Det var verkligen coolt, när vår chef visade en night-citybild och alla blir helt knäpptysta, för vi fattade inte riktigt. Det där är väl inte Rom, eller London, hmmmm?? Och om inte alla var så väluppfostrade så hade nog det låtit som i Heineken-reklamen när tjejerna respektive killarna får uppleva sina drömrum: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAAAH!
Hajja detta: Långweekend i NEW YORK!!! NEW YORK!! :) AAAAAAAHAAAAAAAH!!!

Idag är allt också skoj, jag menar New York, jag kommer att vara glad i evigheter :)

6 kommentarer:

  1. Gud va kul att få åka till New York!!! Det vill jag också. Har varit i Chicago och blev helt kär så jag gissar att New York också är nåt för mig. Jag menar: storstad, skyskrapor, mångfald vad gäller allt - kan det bli bättre!

    SvaraRadera
  2. Precis, kan inte bli bättre! Längtar verkligen!

    SvaraRadera
  3. Hahaha, flowerpower, det var en kul liknelse när det gäller politik! Jag är nog ungefär i samma linje:)
    Oj, bonusresa till NY?? Min gissning är att du INTE jobbar för landstinget, hehehe:) Ha det jättekul!

    SvaraRadera
  4. Rätt gissat ;) Inget landsting här...

    SvaraRadera
  5. Grattis Therese!! Vilken bonus! Det förtjänar du kära flowerpower girl!!

    SvaraRadera