lördag 11 december 2010

Julklappsbestyr

Har precis kommit hem efter fem timmar på stan. Har köpt en hel del julklappar, nu känns det iallafall som att läget är under kontroll. Hittade även en hel drös med tröjor till mig själv :) Det var mycket folk på stan, men  var ändå inte så farliga kassaköer, så det har gått rätt smidigt.

Hann även ta en kaffe och unnade mig en glutenfri cookie på Waynes Coffe, kan jag rekommendera!!! Det verkar inte vara alla Waynes som tar in dem. Men i SEB-huset på hörnet Sveavägen/Hamngatan brukar de alltid ha. Nu skriver jag unnade, för jag och Mich kör ett lite LCHF-race sen ett tag tillbaka och då är det ju inte så mycket godsaker som är godkända. Men efter ett sånt shoppingrace som jag haft idag så får man unna sig lite smarr. LCHF är faktiskt en rätt så bra metod ur glutenperspektiv, eftersom allt vad mjöl och gluteninnehållande produkter heter är "förbjudet", så det är liksom en garanterat glutenfri metod. Jag har väl inte så många kilo som jag behöver tappa, men tycker att det kan vara bra att rensa kroppen lite.

Så nu tar jag det lite lugnt, ska slå in lite julklappar. Samtidigt så äter jag lite ost och har även provat med lite fikonmarmelad till. Det var supersmarr. Fick en burk i present av min systerdotter förra helgen. Då var det namnfest till hennes ära. Tänk skruttan är snart 7 månader och kan redan koka sin egen marmelad!!!! Dessutom tog hon sina första krypsteg häromdagen :) Duktig tjej va?!!


2 kommentarer:

  1. Min man körde LCHF för ett tag sen, men då köpte han VETEGLUTEN för att baka på, fast utan mjöl.. moahahaha.. jag sa till honom att ställa det högst upp i skafferiet och inte öppna det när jag är hemma..:D

    SvaraRadera
  2. Susi - hihi =) Alltså den här LCHF-bakningen är inte direkt någon höjdare. För godsaker måste man bara få ha socker och mjöl och annat smarr..

    SvaraRadera