torsdag 2 december 2010

Fredagkväll i Greenwich Village; La Palpa och Café Wha?

Efter vårt sista konferenspass så hade vi nån timme ledigt och drog iväg till det närmsta shoppingcentret och kollade lite affärer. Allt går ju så superfort när allt är enligt ett tidsschema, så kolla affärer, till hotellet och duscha, upphämtade med buss. På väg mot Greenwich och restaurangen La Palpa. Kände mig väl omhändertagen ur glutenperspektiv. Men för övrigt så var de väl inte riktigt vana att hantera en så stor grupp, de var totalt oorganiserade, det som funkade var påfyllnaden av dryck! När vi var på sluttampen av förrätterna DÅ kom det och tog upp beställning av varmrätten. Sen kom varmrätterna in lite sporadiskt utdelade i rummet och när vi till slut var tvungna att rusa vidare till Café Wha? (vi var redan försenade) så var det en tjej som inte hade fått sin mat!!! Tur var att förrätterna var gedigna och mättande, så hon gick inte därifrån hungrig, men ändå...

Glutenfri dryck ;)
 Vi rusade iväg till Café Wha?, ett legendariskt rockställe, där bla Bob Dylan och Bruce Spingsteen fått fart på sina karriärer. En brant trappa ner i djupa svarta källaren, när man kollar upp i taket så myllrar det av konstiga kablar och rör.. När vi satt oss ner så var jag sååå trött, vi blev snabbt serverade drinkar och kände att -Näää nu somnar jag snart! Räddningen blev att det snart blev grymt drag på bandet och vi gick upp och dansade. Eller dansa är väl inte helt rätt ord, för det var så himla trångt att det knappt gick att röra sig. När man väl kände att -oj nu fick jag mer plats, då kom det en servitris med en fullastad bricka och skulle förbi. Väldigt trångt, men vi hade superkul. När vi gick därifrån så var det superlång kö för att få komma in, så jag antar att det var många glada som fick komma in när ett gäng av oss gick. Vi blev upphämtade med buss och väl på hotellet så stupade vi i säng. Nästa dag skulle bli lika fullspäckad!



Kolla in taket :-o


4 kommentarer:

  1. Hej Therése, tack det var roligt att läsa om NY. Väntar på fortsättningen.
    Hälsn Monika Ö
    PS Jag tycker du har en välskriven blogg som är intressant att läsa även om jag inte har problem med gluten (antar jag i alla fall). Jag har varit inne och läst förut, hittade länk från FB men tror inte jag kommenterat till dig de gångerna. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Det där rockstället hade jag velat följa med på, skulle vara en skön kontrast mot mitt liv som småbarnsmamma. Gick en del på konserter förr men nu förtiden finns det liksom inte samma möjlighet. :-)

    SvaraRadera
  3. Monika - Tack och kul att du kikat in här ibland :) Hoppas du får någon liten inspiration inför marsresan!

    Erika - Du hade garanterat gillat "cafe wha", det var riktigt bra drag :) Gillades av många småbarnsmammor som var med =)

    SvaraRadera
  4. Kuuuul! Nu måste jag ju följa din blogg med! :)
    Japp, jag tror småbarnsmammorna rockade/festade loss mest/bäst!!! :D
    Måste gå ut i Sthlm ibland med tycker jag! :)

    SvaraRadera