onsdag 8 december 2010

Shopping, middag på Sosa Borella och partynight on the roof

Det fanns lite olika aktiviteter att välja på efter sightseeingturen. Mina föräldrar tyckte att jag borde ha gått och sett på hockey och jag funderade även på musikal-alternativet. Men till slut så var vi tre tjejer som bestämde oss för att vi ville göra New York lite mer eftersom vi inte har så många tillfällen att göra det under vår helgresa. Så jag och brudarna hade en helhärlig eftermiddag på stan. Det blev många stopp i olika affärer, men kändes ändå som att vi bara hunnit med en tiondel eller så.. Vi gick in på en jeansaffär och jag och Anna blev servade med det ena paret jeans efter det andra och vi gick därifrån med fyra par var!! (till priset av ett par i Sverige) Joanna var ingen jeanstjej men hon lyckades riktigt bra med ett par byxor i en affär där de inte hade några provmöjligheter. Där handlade man, provade hemma och fick gå tillbaka och byta om de inte var till belåtenhet. När vi var på Macys, så smög hon in i en provhytt, med en jacka i den lite för stora modellen som kamouflage, och provade byxorna och de passade perfekt :) Snacka om lyckad shopping!
Vi tog en lunchpaus på Pax wholesome food. Jag blandade min egen sallad och valde mellan en massa smarriga ingredienser; kalkon, ost, valnötter och avokado. Supergott!
Jag tror att vi fick ihop en del shopping, jag köpte jeans, souvenirer, elsapresenter och julgranspynt. Det blev lite tajt på slutet, vi hann med en kaffe på Starbucks och sen skulle vi försöka att promenera hemåt och förberda oss för kvällens middag. Efter ett par gator så inser vi att vi inte kommer hinna om vi ska fortsätta gå, så vi tar en taxi och hinner till hotellet för att ta en snabbdusch och byta om.

En Hello Kitty affär med massa skoj till småtjejer..

Det blev en promenad till Sosa Borella, en Italien och Argentina inspirerad restaurang. Sista middagen på stan :( De hade superkoll på glutenfritt! Bra service och alla fick mat samtidigt! Det här var min meny:

Förrätt: Grillad scampi med någon slags tomatröra
Varmrätt: Redsnapper med vitlökspotatis
Efterrrätt: Flan - creme brule

Mätta och nöjda går vi hemåt till hotellet och där har hotellgästerna första tjing att komma upp på nattklubben högst uppe på "taket"! Det var superdrag på dansgolvet vi dansade i flera timmar utan uppehåll och vi kom i säng runt 3-tiden. Trötta ben som bara längtade att få ligga raklånga i den sköna sängen!


Såhär fina var träden

2 kommentarer: