lördag 11 december 2010

Central Park, Jersey Outlet och hemfärd

Det hann bli några timmars sömn innan det var dags att gå iväg till frukosten. Efter frukosten tog vi en lite tur i Central Park, för det kan man ju inte missa om man bor precis brevid. Det var kallt och soligt, så det blev en härlig promenad, en snabbpromenad då för det känneteckande denna helg; snabbt, schemalagt och effektivt.

Jag ;)

Anna o Joanna


Tillbaka till hotellet, checka ut och sen in i bussen och iväg till Jersey Gardens outlet för tre timmars intensiv och galen shopping. Det var som att vara i shoppinghimlen, superbilligt! Det "jobbiga" var att jag hann bara med ett par affärer för det var gigantiskt stort. Jag köpte presenter till nära och kära och fick en tröja själv. Skulle ha velat prova massor med skor och hitta några skojiga väskor, för det fanns ju hur mycket som helst och alla märken man kan önska sig. Hann bara inte...

Om ni är i New York mer än en miniweekend, så rekommenderar jag att ta en heldag på outleten och åk dit när de öppnar, tre timmar är alldeles för lite :) Jag kan säga att det var många lyckliga påsfullpackade svenskar som staplade ut till bussen ;-) Tänk er synen väl framme vid flygplatsen och 60 personer som står på trottoaren och har öppnat sina resväskor och försöker att stuva ner sina shoppingfynd *OMG* Haha, ska se om jag kan få tag på en bild, det var några som tog kort på sevärdheten...

Flygresan hem gick väldigt fort. Jag började med att kolla på "Eclipse" och under tiden fick vi mat, när filmen var slut så somnade jag ganska fort. När jag vaknade så höll de på att förbereda frukosten, det var alltså bara 1,5 timmar kvar innan vi var hemma! Sov nog nästan 4 timmar...

Ja, men vad säger man då?? Jag skrev ju när vi fick reda på att vi skulle till NY (här) att "jag kommer att vara glad i evigheter" och jag kan ärligt säga att "New York-känslan" kommer att hålla i sig i evigheter! Det var liksom bara wow hela helgen och jag ville bara springa omkring och skrika av lycka ;-) Överdriver lite. Men ärligt (igen) jag verkligen ÄLSKAR New York!!!!

Annas flygplansbild -Hejdå NY

4 kommentarer:

  1. Åh vad skoj! Skulle också vilja åka till New york! Har aldrig varit där ju!!! :)

    SvaraRadera
  2. Sandra - Du måste åka dit nån gång :)

    SvaraRadera
  3. Alla som besöker NY verkar bli lika "lyckorusiga" som du beskriver. Det låter som helgen var ooootroligt lyckad med undantaget att det var lite för kort då. Jag vill också åka till NY!!!!

    SvaraRadera
  4. Annelie- Jepp, lyckorusiga var vi =) Nu när jag varit där undrar jag varför jag inte åkt tidigare?? =) Häng på i maj om vi åker igen ;)

    SvaraRadera