tisdag 8 februari 2011

Finfilé med grönpepparsås

Då har jag återigen hamnat inne hos Victoria på Matplatsen, efter ett tips av min svägerska. Åsa skrev att hon lätt bara skulle kunna dricka den här såsen. När jag läste receptet hos Victoria så skev hon "Kan vara den godaste sås jag någonsin gjort" Klart jag måste prova det här!!!
Vi lyxade till det med lite tisdagsoxfile, grönpepparsås och broccoli. Mums! Kan säga att både jag och Mich var sååååå nära att börja slicka tallriken för att få upp den sista såsen ;-) Men vi höll oss ganska städade och skrapade fint upp såsen med kniven. Hmm, men man får ju egentligen inte slicka på kniven, ajajaj! (så sa min mormor iallafall...)

Den här såsen kommer vi att göra många fler gånger. Tack Victoria och Åsa :)

Grönpepparsås

2msk kalvfond
1dl rödvin
1msk grönpeppar i lag
2dl vispgrädde
2dl creme fraiche
(en skvätt soya)
salt och peppar
(Ev redning)

Blanda kalvfond, vin och grönpeppar i en kastrull och låt det koka ihop på spisen tills hälften återstår. Tillsätt vispgrädde och creme fraiche. Låt koka lite till. Smaka av med peppar och ev soya och salt.


2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Ang frågan som du ställde, så får du spara om varje gång. Då ersätter du bara de gamla filerna, så det går i ett nafs. Har du inte ändrat varje sig widgets eller bloggmall räcker det finfint att bara spara inläggen. Hoppas du förstod, annars får du ställa en fråga till så svarar jag :)

    SvaraRadera
  2. Tack Johanna :) Jag tror att jag grejar det! Annars hör jag av mig!

    SvaraRadera