söndag 6 februari 2011

Riksmöte med jobbet

Har varit iväg ett par dagar på storkonferens med jobbet. Mitt första Riksmöte, jobbar som kontorsråtta åt Servicehandelbranchen ;-) Vi var en hel skara från kontoret och sen en hel drös med köpmän från butiker i hela vårt avlånga land. Så det har varit en massa spektakel, prisutdelningar och en superhärlig föreläsning av David Lega. Många av våra leverantörer hade utsällningsmontrar, så det har blivit en hel del smarriga smakprover och en del nyheter som komma skall. Det var ju lite trist att gå förbi bakmontrarna som var överfyllda med drömsemlor, cookies, brownies mm mm mm. Men men, jag hittade supersmarriga fruktsmoothies och fick med mig en hel drös hem. Det var nästan så att min lilla weekendväska vägde mer nu än hem från NY...

Bara några av smakproven :)

Blev väl omhändertagen som glutenintolerant, sista stormiddagen blev jag nästan behandlad som en drottning och blev tilltalad med mitt namn under hela middagen ;) Hihi...
Det hela avslutades med Livemusik med finbesök av Ola, September och Pontare.

Det här blev mitt andra Uppsala-besök inom loppet av ett halvår, den här gången övernattade vi på First Hotel Linne. Helt ok frukost fick nått slags lite grövre rostbröd och en fralla.
Nu kan jag säga att mina ben är rätt så slitna efter ett antal timmar på dansgolvet, det var så skönt att komma hem och lägga sig på soffan i utsträckt läge.
Idag har vi varit duktiga och storstädat här hemma, det behövdes verkligen!! Skönt med ett genomstädat hem. Resten av kvällen blir lugn, ska lura lite på vad jag ska göra för något gott till Månadens sötsak, som den här månaden har temat Nygammalt.
Ha en skön söndagskväll!

2 kommentarer:

  1. Hejsan ! Vilken smarrig affärsresa du har varit på å vilka urläckra semlor du har gjort, slurp !
    Dom ska dottern och jag baka nån dag (hon är också glutenintolerant). Ha en skön söndagkväll :)
    Kram Madde

    SvaraRadera
  2. Hej Madde :) Det var verkligen en supersmarrig affärsresa! Semlor är ju ett måste för mig, har satt i mig två stycken nu i helgen ;-) De var lite torra nu, men med mycket kletig mandelmassa och massor med grädde så funkar det =)Kram kram

    SvaraRadera