onsdag 1 september 2010

Glutenfri skumsoppa

Jag och trollet har tagit ett skummigt Lushbad ikväll. Jag blev bjuden på en väldigt smarrig skumsoppa, den var verkligen delikat. - Är den glutenfri? var jag ju tvungen att fråga... -Mamma allt som du får är glutenfritt! Hon tänker då på allt för mig :) Sen gjorde vi skumskägg som vi "rakade av" oss med en vääääldigt vass plastkniv...

Har fått sms i eftermiddag om att min bok har kommit nu!!! Hann inte hämta den idag bara. Men har varit på min favvobutik no1 (Ica Maxi Lindhagen) på lunchen och bläddrat lite i den (igen). Hittade faktiskt ett recept där hon gör en helt glutenfri kladdkaka. 
Kommer vara svårt att välja de första receptet! Kan bli ostkaka eller kanske nån smarrig brownie. De fanns ett recept på Rockyroad-brownie som jag måste testa fort. Min svägerska brukar göra sånna godisar till jul och de är och ser så himla smarriga ut. Åt inte några i julas, då det var något i den som innehöll glutenspår... Men nu ska jag såklart spana så att Åsa kan köpa glutenfria ingredienser till julens bak ;-)
Det är ju snart jul juuuuu....
Kvällens bubbel: Amondopondo, http://www.lush.se/

1 kommentar:

  1. Mysigt det låter! Jag måste också börja kolla på julbak nu när livet kanske lugnar ner sig... behöver testa att göra gammelfarmors tunnbröd, the glutenfri edition, också...

    SvaraRadera