måndag 13 september 2010

Devil's food peanut brownie

När jag gjorde mina Rocky road brownie tidigare, så delade jag på kakan och frös in för att göra denna vid ett senare tillfälle..

1 Browniesats, enligt Grundreceptet i Rocky road brownie
Peanutbutter frosting

1 1/2dl mjukt jordnötsmör
7 1/2dl florsocker
1 dl kakao
1msk vaniljsocker
300g Philadelphiaost
3msk varmt kaffe

1. Vispa ihop ingredienserna med elvisp, bred sen ut över kakan. Garnera med salta jordnötter.


När jag tog bilden hade visst jordnötterna tagit slut, någon som ätit upp det sista i påsen (och det var inte jag...) Så den är ju inte i sin helhet. Kanske kan få till en bild i kväll med nötter på toppen...
Den är helt ok, men jag skulle kanske ha haft i kaffet i toppingen ändå, hoppade över det för att den skulle vara lite mer barnvänlig i smaken. Väldigt sötsliskig och mäktig! Bjöd mina föräldrar på den och de tyckte att den var god (sa de iallafall).

2 kommentarer:

  1. Oj, den där kakan ser farligt god ut. Jag kommer gärna och smakar. :-)

    SvaraRadera
  2. Du är välkommen, det finns några bitar kvar ;-)

    SvaraRadera