torsdag 19 juli 2012

Det riktiga Texas - på Rodeo

Vad tänker du på när du hör Texas?? Är det kanske cowboys, rutiga skjortor och boots, kanske att de har en häst parkerad runt hörnet? Så har iallafall jag tänkt mig... Jag kan säga att det är ju inte så överlag där, men det finns såklart ett stort undantag och det är när Texasbon går på Rodeo (iaf de i Frisco). Då klär sig de flesta i sina bästa jeans, den rutiga skjortan åker på, bootsen är på och såklart som pricken över i:et cowboyhatten (sa jag att det var 35 grader ute?!!). De hade tyvärr ingen häst parkerad, de får man titta på under själva rodeon, numer åker de ju bil ;-)  Vi kom i våra bästa sommaroutfits, klädda efter vädret... Rodeon hölls inomhus så det var ju såklart inte så varmt därinne, men vi frös inte heller... Överdriver väl en aning, det var ju faktiskt inte så att alla hade cowboyutstyrseln på sig ;-)

Vi tyckte att det var superkul på rodeon, det var action hela tiden, till och med Trollen orkade med utan att bli alltför uttråkade (på baseballen så var de ganska less efter 10 minuter). Vi fick se en massa cowboys i alla olika åldrar, den yngsta var 5år!! (och ja, har fått det bekräftat för mig; cowboysen hette verkligen Chance och Billy!!!) Det var Bullriding, sheepriding, rodeoclown och Cowgirls som gjorde konster på sina hästar.

En liten tanke har jag dock kvar snurrandes i bakhuvudet, hur mår de där djuren egentligen???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar