fredag 27 juli 2012

Mat och annat gott som hör semestern till

Här kommer lite fler gottisbilder från Texas. Av nån anledning så är jag rätt så dålig på att komma ihåg att plocka fram kameran när det vankas mat. Är nog för att jag alltid är så hungrig att jag glömmer bort det ;-)
Varje dag åt vi supergoda jordgubbar, meloner, körsbär och annat snack emellan måltiderna. Snack är väl lika viktigt som en fika för oss här hemma :-)

Lite snabbmat på ett stort köpcenter, verkligen gigantiska protioner...

Underbart god mat på The Cheesecake Factroy, synd bara att deras cheesecakes inte fanns i någon glutenfri variant...

En av dagarna så blev det strömavbrott i området där vi bodde. Eftersom det blir outhärdligt att stanna inomhus när inte ac'n fungerar så drog vi iväg till bowlinghallen och efter det hamnade vi på Yumilicious, ett frozen yoghurt paradis. Där hade de bra och tydlig info om vad de olika yoghurtsmakerna innehöll och sen hade de sååå mycket olika toppings. Trollet tog allt som såg gott ut ;-)

Hittade glutenfira våfflor i frysdisken i mataffären. Man rostar dem i brödrosten eller lägger dem i ugnen. Kommer tyvärr inte ihåg vad märket heter...


Nu ser man inte riktigt hur stora de här är, men jag kan säga att allt är stort i Texas. De här är gigantiskt stora hinkar fyllda med ostbollar. Det fanns likadana hinkar med salta kringlor. Jag undrar om de skrattar när de går i en affär i sverige och ser våra storpack?! Hihi...

Eller varför inte köpa hem en säck med chips?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar