fredag 15 april 2011

Biff med mango

Den här rätten gör vi lite till och från, senaste tiden har det blivit oftare då Mich är inne i ett kött och mango-crave. Väldigt enkelt att göra, det som tar tid är att strimla och steka biffen. Det är en perfekt mitt-i-veckan middag som går snabbt att fixa iordning. Det blir lite tråkig färg med den glutenfria soyan, tyvärr. Så ni som provar med vanlig soya får fin mörk färg!

Biff med mango

500g lövbiff
Rapsolja till stekning
2 vitlöksklyftor
riven färsk ingefära efter smak, jag brukar ta en 1-2cm tjock
2-3 msk glutenfri soya
1 dl vatten
2 stycken mogna mango i bitar
salt och peppar

Strimla lövbiffen och stek den i omgångar i rapsolja. Tillsätt sedan pressad vitlök, riven ingefära, soya och vatten. Låt det koka upp och puttra några minuter och tillsätt mango på slutet. Smaka av med salt och peppar. Servera med ris och varför inte lite broccoli? :)




Blev ingen broccoli för oss den här gången...


2 kommentarer:

  1. Det låter jättegott! Har aldrig testat med mango i mat, men vi är inte svårövertalade på det, vi älskar mango (vem gör inte det?).
    Grattis, du vann bonaden med hönorna på ! Jag har skickat dej ett mejl men det kan inte ha kommit fram ! Skicka mej din adress så får du den på posten inom kort ! Trevlig helg : )
    Kram Madde
    madelene.widellward@telia.com

    SvaraRadera
  2. Ja, mango är ju supergott!! Oj, så kul att jag vann!! Det kom inte något mail, men jag har mailat min adress till dig nu. Superskoj, jag lägger ut bilder på bloggen när den hänger på väggen :)

    SvaraRadera