lördag 9 april 2011

Lugna lördag - olika sjukfrukostar

Det kommer att bli en lugn helg här hemma. Är själv dunderförkyld och trollgumman har fått magsjuka, det är alltså lite blä här...
Gjorde mig en kopp Hjoggböle-te och så värmde jag två chiabata från Schär. De här tycker jag är riktigt goda, det finns även en rustik variant som också är smarrig. Det som jag inte riktigt gillar,det är ju inte bara just med dessa bröd, och det är när det är mjöl på "utsidan av brödet", så att man blir mjölig och sträv i munnen.
Trollis frukost består av Cola och små salta kringlor och kex, det verkarde uppskattat iallafall. Försökte med smörgås, men förstår att det inte var så lockande...

Nu är ju inte det här några direkt inspirerande wowfrukostar, men om ni verkligen vill ha riktig frukostinspiration så ska ni kika in påVictorias blogg Frukostera, där hon bloggar om just frukostar. Idag har hon tillochmed fått mig att fundera på att koka havregrynsgröt!!!!

Ha en skön helg allihopa!!


Te och Schär-chiabata med ost och en god bok



Trollfrukosten idag...


4 kommentarer:

  1. Aj då, så oturligt! Hoppas ni snart kryar på er och orkar äta en riktigt god och innehållsrik frukost, det är dagens absolut bästa mål tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Vi har sjukstuga hos oss också, blää... Hoppas du kryar på dig! Och hoppas lilla Trollet blir bra snart.

    SvaraRadera
  3. Sv: Så bra! Havregrynsgröt är jättegott om man har rätt tillbehör! :D

    SvaraRadera
  4. Tack tjejer :) Nu är vi på banan igen och snart börjar jag nog med lite fler blogginlägg ;)

    SvaraRadera