lördag 2 april 2011

Nostalgilördag

Idag har jag ägnat mig åt lite nostalgi. Jag började med en tur till biblioteket, har tömt mitt eget läsförråd och det var länge sedan jag var iväg och lånade böcker till mig själv. Jag och böcker är en farlig kombination, det finns ju inget bättre än att gå in på ett ställe fullt med böcker! Har alltid älskat biblioteket och har väl aldrig gått ifrån ett utan minst fem böcker i väskan. Det är lite trist nuförtiden när allt blir så modernt, elektroniskt och opersonligt. Tacka vet jag den tiden när jag fick fylla i mitt lånenummer på ett kort längst bak i boken och att bibliotekarien sen gick igenom alla böcker och plockade ut bokkortet och istället lade i ett datumkort i fickan. Kommer ihåg när vi fick praoa på bibblan när jag gick på mellanstadiet, då fick jag byta ut korten och sen sortera böcker i hyllorna. Himmelrikte för en bokmal som mig :-) Idag blev det en massa busslitteratur och även en gluten-kokbok, hittade lite bra baktips däri som jag måste fördjupa mig i. Återstår bara att se om jag hinner igenom alla på en månad. Tur att det finns omlån, där är det moderna skönt, bara klicka in sig på nätet och låna om, man behöver inte släpa med sig alla böcker tillbaka till bibblan som förr...

På vägen hem så gick jag förbi affären och köpte hem lite chokladpuddingpulver. Chokladpudding för mig är eftermiddagsrast på högstadiet, då jag ibland unnade mig chokladpudding med grädde från elevkiosken. Idag blev det spetsat med lite banan, mums!



7 kommentarer:

  1. Chokladpudding är himla gott :-), var längesedan jag åt det sist

    SvaraRadera
  2. Jag älskar också böcker!!! Men sen tog musikintresset över.... så är jag ledig spelar jag nåt instrument istället... njuter dock varje gång jag sätter mig med en bok. Kurslitteratur räknas INTE!

    SvaraRadera
  3. Cupcakesfluffan - det var samma här, jättelängesedan jag åt det. Smarrigt!

    Susi - Nä, kurslitteratur är ju ingen njutning direkt... =) Det finns inget bättre än en god bok!

    SvaraRadera
  4. Oooo, jag har chokladpudding i skåpet - den har jag glömt! Banan till lät ju jättegott, det har jag aldrig tänkt på...

    SvaraRadera
  5. Anna - Det är supergott ju. Fick tips om bananerna till på en annan blogg för länge sen och tänkte att jag skulle pröva :) Har för mig att det var hos Sandra: http://sandraskok.blogspot.com/

    SvaraRadera
  6. Det är så härligt att läsa när man hittat rätt bok. Chokladpudding är inte riktigt min grej, trots att det är choklad i den ;-), men jag har två familjemedlemmar som älskar det och gladerligen gör det så fort vi får vispgrädde över.

    SvaraRadera