fredag 29 april 2011

Fredagens lunch - en bit av Operakällaren

Vi gjorde det enkelt för oss igår och åt grillad kyckling och då blev det ingen matlåda kvar för idag. Så jag pallra mig iväg till Ica Maxi och köpte min vanliga goda Korvstroganoff från Gooh. Det är ju tyvärr lite skralt med glutenfria snabbmatsalternativ, så den här har jag ätit en och annan gång. Men den är himla god!!
Mitt andra crave just nu är mozzarella, flera gånger i veckan måste jag köpa mig en klump och ha till lunchen(om jag inte har mozzarella så har jag avokado och keso). En av mina kollegor kollade lite misstänksamt på min klump idag och undrade om det verkligen passar med mozzarella till korvstroganoff?? Jag tittar lika misstänksamt tillbaka och säger: - Mozzarella passar ju till allt!

2 kommentarer:

  1. http://bamseshonung.blogspot.com/29 april 2011 kl. 18:54

    Jätte bra tips på färdigmat som dessutom är glutenfri, i bland så har man ju inte kvar någon middagsmat som man kan ta med till matlåda, eller så har man helt enkelt inte lust att göra någon matlåda.

    SvaraRadera
  2. Pernilla - det är superbra att det finns bra nödluncher. Jag tror att det kommer att bli lättare att hitta gf färdigmat i framtiden, nu när det är så inne med GI och LCHF, det blir mindre och mindre mjöl i maten :) Men det finns ju inget som slår hemmalagad mat!

    SvaraRadera