onsdag 27 april 2011

I Lunchlådan

Sitter här och försöker att knåpa ihop det här inlägget, ta kort och måla naglarna samtidigt. Ujuj, ibland så kan även kvinnor misslyckas med att göra flera saker samtidigt. Alltså måla inte naglarna medans du försöker att göra något annat, jag borde ju ha lärt mig vid det här laget, men någon gång kanske jag lyckas??
Hur som helst, jag ville börja med en ny inläggskategori och presentera mina lunchlådor, lite god mat på ett avdramatiserat sätt; i en plastlåda. Nu när jag bytte jobb så fanns det inte någon finfin personalmatsal längre och det blev dags att ta med sig den där plastlådan istället. Mycket bättre för plånboken måste jag säga! För det mesta blir det hemlagat men också en och annan filtallrik eller något inhandlat på Ica. Vissa dagar mer nyttiga än andra. Skriver presentationen nedan och sen ska jag se om jag kan rädda min långfingernagel ;-)

Det här är morgondagens lunchlåda; Fläskfile med minimajs och en mozzarellasallad med avokadoolja. Och så kommer det bli en extra avokado och kanske lite keso för att fylla upp den lite! Jag är inne i en avokado-och-keso-period nämligen, det är ju så himla gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar