lördag 16 april 2011

Ser ut att bli en solig lördag

Har en lugn och skön morgon! Har precis varit inne på min svägerskas blogg och läst om vad hon och min kära bror pysslar med i NY! Jättekul att läsa om hur de har det och kolla in allt smarrigt som de äter och roliga grejer de hittar på! Ååå, vad jag längtar tillbaka!
Sitter och tuggar i mig den sista smörgåsen och dricker lite te. Idag har jag testat en finsk leverkorv som jag hittade i affären, helt ok blev det på min Rustica Chiabatta och smörgåsgurka.
När Mich är tillbaka från sin springtur och är färdigduschad så blir det en tur in till stan för oss. Kolla lite affärer och äta lunch någonstans.

Trevlig helg allihopa!


Yoghurt, goa mackor och te


Har hört att Finland ligger lååååångt före oss i "tänket" för gluten och laktosintoleranta

En av mina favoriter, men det är ju det där med mjölet...

3 kommentarer:

  1. Vadå mjölet? Jag har aldrig provat Ciabattan, men fick nåt sånt där bröd med ett testpaket från Schär, och det dög dyp bara till att göra toast med.. är väldigt kräsen med bröd.

    SvaraRadera
  2. Trevlig helg!
    Jag bakade ciabatta idag. Det blev gott, men oj vad mätt jag blev. :-)

    SvaraRadera
  3. Susi - Hihi, det med mjölet är att jag inte riktigt gillar att bröden har så mycket mjöl på utsidan. Det blir ibland som att tugga på sandpapper.

    Erika - :) Kul att göra egna, det måste jag också göra nån gång. Det är gott att bli mätt :)

    SvaraRadera