söndag 24 april 2011

Påskhelgen som gått...

Det var verkligen välbehövligt med långledigt, skönt att bara luffsa runt och ta dagen som den kommer. Det har blivit en hel del uteaktiviteter, har ju varit fantastiskt väder! I fredags tog vi cyklarna och åkte till min syster i Årsta för lite påskgos med söta kusinen. På vägen hemåt köpte vi glass och parkerade på en filt på Årstafältet och lekte 1-2-3-röda-lyktan.

Igår morse lämnade jag över trollet för vidare färd mot fjällen och förhoppnigsvis får hon nån tur nerför skidbacken innan snön smälter bort helt. Senare på eftermiddagen gick jag och Mich över till mina föräldrar och åt påsklamm och efter maten fikade vi och hade det superskönt på deras balkong.

Idag har vi haft det varmt och soligt i vår vackar huvudstad, huvudmålet var att äta någon smarrig glasskreation. Vi åkte till Slussen och tog båten över till Djurgården och en promenad ut till Rosendals trädgård i jakt på glass. Där var det så himla mycket folk, så vi gick tillbaka mot stan och gjorde ett stopp på Max, där jag fick mig ett glutenfritt burgaremål. Sen hittade vi vår efterlängtade Banansplit på Wienerkonditoriet. Sedan rullade vi vidare hemåt, jag var rätt proppad efter ett maxmål och en bautaglass på det...

Till slut det bästa; det är fortfarande en dag till ledigt :)

Glasspaus på Årstafältet

Många uppförsbackar på hemvägen

Smarriga ägghalvor

Potatisgratäng till påskalammet

Härlig kvällsol

Hej då Gamla stan



Mycket folk i Rosendals trädgård..
Mmmmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar