söndag 1 maj 2011

Söndagskvälls gottis

Det verkar onekligen vara säsong för ananas just nu, de finns till superbilligt pris överrallt! De mognar så himla fort i rumstemeratur bara, tänkte inte på att ställa den i kylen så den stod ute ett par dagar och blev nästan lite för mogen. Men supergott ändå, bitarna fick sällskap med några kulor vaniljglass.

Helgen har gått fort som vanligt. Min efterlängtade kvällsdusch verkar få vänta, helt plötsligt har varmvattnet försvunnit? Ska kolla igen om ett tag...

Vi blev bjudna på middag igår hos mina föräldrar, hela syskonskaran med familjemedlemmar var samlade. Trollet fick gosa med "hundkusinen" och lillkusinen. Det var så skoj att vi missade tiden till brasan och när jag och trollet kom dit hade många börjat gå hemåt, så också hennes två kompisar. Det var lite katastrof för trollälsklingen, när hon lugnat ner sig lite här hemma bäddade vi ner oss i soffan och tittade på "Despereaux". Vi somnade nog ganska fort båda två, för jag kommer inte ihåg så mycket av filmen. Det var en aningen obekvämt på soffa denna natt, för den lilla stora tog upp mycket plats, hihi...(annars är jag ett stort fan av att få sova på soffan och tycker att det är hur bekvämt som helst) Hon sov länge och jag var där och petade på henne men inget hände, så efter 9 bestämde jag mig för att Bill skulle få väcka henne. Vilket väckningsproffs!! De låg kvar ett tag och gosade, han är väldigt gosig när han hoppar upp i soffan och välter sig ner för att bli klappad...

Annars var det här en sån lugn helg. Imorgon ska jag till min gastroläkare, vet inte riktigt vad som kommer att hända. Lämnade blodprover för några veckor sedan, så jag får svar på dem och jag vet att jag inte ska göra nån gastroskopi, bara det är ju skönt...  Men i morgon eftermiddag blir det skoj, då ska vi hämta vår nya bil!!





Den bästa väckarklockan; Bill!



6 kommentarer:

  1. Vad mysigt att få bli väckt av Bill. Härligt med djur som är gosiga.

    SvaraRadera
  2. Åh fy för gastroskopi! Jag fick bli nersövd när jag gjorde det! Men jag hade ont i halsen i en vecka efteråt! Kan inte för mitt liv förstå hur jag skulle ha kunnat vara vaken med en sån slang ner i halsen! Hujedamig!!!

    SvaraRadera
  3. Gott och fräscht med ananas, och betydligt nyttigare än den godispåsen som slank ner här på söndagkvällen... :)

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig gos bild på Elsa och Bill!!

    SvaraRadera
  5. Ananas är så gott, har en i köket som jag köpte billigt förra veckan, får ta och äta den imorgon :-)

    SvaraRadera
  6. Erika - han är supermysig :)

    Sandra - håller med, det är verkligen blää.

    Annica - hihi :)

    Alex - morgongos m Bill är det bästa :)

    Cupcakesfluffan - Ja, det blir dags att äta den, innan den blir övermogen. Det gick fort med min kan jag säga :-)

    SvaraRadera