onsdag 18 maj 2011

+++++ - till Fröbröd från FriendsofAdam

Igår var vi iväg på vår första tur ut till Kungens kurva med nya bilen. Det är ju så himla skönt att ha bil! Bara att lasta in allt däribak och sen köra hem det utan att behöva konka med otympliga grejer på bussen eller tunga ryggsäckar med matvaror. Jag vet att det sättet är mycket miljönvänligare, men nu har jag hållit på så i många år och tycker att jag har fog för att få ha en bil nu (det är en miljöbil faktiskt,hihi...). Vi var iallafall och handlade på Kvantum och hittade en del glutengrejer. De hade de där GF Fiskpinnarna som jag kollat efter, i veckan blir det test av dem. Sen så har de bröd från FriendsofAdam!!! Hade sån tur också att det fanns kvar ett Fröbröd, som är en av mina absoluta favoriter. En del kan tycka att deras bröd är dyrt, men jag tycker att de är värt varenda krona! De får gärna extra för att jag inte behöver svära själv över nån himla jäsdeg som inte vill som jag och så får det mycket extra för att de bakar allt sitt bröd naturligt glutenfritt. I all sin enkelhet är det bästa en kopp te och en fröbröd med smör och ost på. Det kommer det att bli snart till kvällsfika och soffsoftning.

PS: Ni måste även testa FriendsofAdams Brownie och Chokladmuffins, de är "to die for"...

Det här är alltså min 5+:are i brödväg


2 kommentarer:

  1. Det är himla kul att testa nya produkter, är dom dessutom goda så är det värt pengarna. Det är många gånger man har bakat och det bara blivit pannkaka pga dålig jäsning, för lite mjöl i eller för mycket mjöl i. Å då blir man bara såååå irriterad.
    Hoppas det har gått bra med dina B12-värden så du är piggare nu !
    Kram Madde

    SvaraRadera
  2. Ja, det är helt klar värt pengarna! Jag har misslyckats sååå många gånger, mycket irriterande!
    Har inte märkt så mycket skillnad med mitt B12 än tyvärr. Men jag hoppas verkligen att det vänder snart.
    Kram kram

    SvaraRadera