onsdag 11 maj 2011

Vit chokladfondant-krasch

För ett tag sedan så försökte jag mig på att göra vitchoklad-fondant. Jag gjorde en sats med 4 portioner enligt det HÄR receptet som jag delade upp och gjorde två mörka och två vita. De mörka blev superbra. De vita behövde mycket längre tid i ugnen än den mörka chokladen och blev ändå väldigt smetiga. Kan vara så att havremjölet blev felfördelat. Trots kraschen så blev det vääääldigt gott! Måste ju helt enkelt testa att göra dessa igen :)



Med pofiber som "formströ"


Med kakao som "formströ" och så blev den mer kolaaktig än den andra



3 kommentarer:

  1. Ju kletigare, desto godare är mitt motto, haha! Ser för gott ut!

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att det var gott. Vi gjorde chokladfondant (med mörk choklad) men lyckades grädda för länge, så det blev mer kaka över det hela. Ska göra ett nytt försök. Vit choklad låter jättegott.

    SvaraRadera
  3. Hihi, det är ett superbra motto :)

    SvaraRadera