söndag 1 maj 2011

Amsterdam - nostalgi

För precis två år sedan så var jag iväg med några tjejer till Amsterdam. Vi kom tidigt på fm den 1 maj och hade missat världens partaj som var kvällen innan, när de firade sin nationaldag Queensday. Kan säga att det fanns mycket tydliga spår efter festen, har aldrig sett så mycket skräp!! Trots allt skräp (som undanröjdes under tiden vi var där) så hade vi en fantastisk weekend, med mycket skoj och mat. Tur att min kära Vera var med, vi ligger på samma matkrav nivå och behöver ha påfyllning under hela dagen - som två Skalmans :) Nu har jag inga glutentips från Amstedam tyvärr, vi var där precis innan jag fick min glutendiagnos fastställd och jag passade på att äta mycket på den här resan! Jag älskar verkligen Amsterdam och hoppas att jag kommer dit snart igen!


Det var så otroligt vackra lyktstolpar där!


Blomstermarknaden



Pannkakor, mums



Utsikt från hotellbalkongen


Ett frukostställe...

6 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att minnas trevliga resor. :-)
    Vill också resa!

    SvaraRadera
  2. Erika - Ja, det är så superhärligt att minnas. Skulle vilja resa mer, men är ändå glad för de guldkorn som jag har att tänka tillbaka på :)

    SvaraRadera
  3. kikade in här efter att ha googlat på glutenfria munkar som jag är så sugen på, dom ska jag prova i veckan! Passade på att titta lite på dina sthlms tips :)

    SvaraRadera
  4. Hannah - kul att du hittade hit :) Munkar är ju så himla gott, suktar ofta efter det i affären. Ska snart testa göra "vanliga munkar" sånna med hål i, hihi...

    SvaraRadera
  5. Monika Östman19 maj 2011 kl. 22:27

    Ja den resan är rolig att minnas - var riktigt trevliga dagar! Amsterdam ska jag åka till igen. Kram.

    SvaraRadera
  6. Monika - Ja det var verkligen supertrevligt! Jag vill också åka dit igen! Kram kram

    SvaraRadera