söndag 22 maj 2011

Middag på crazy Grill

Efter våra helikopterturer så bar det av in till stan och middag på Grill. Alltså det stället är ju helt otroligt, det är värt ett besök bara för att kolla in den galna inredningen. Vi fick sitta i den romatiska kitschiga delen, som ni kan se längre ner. Maten var supergod! Ur glutenperspektiv var det helt ok. Servitören hade stenkoll på menyn, men sen när rätterna delades ut och det var annan servering inblandad så blev det lite rörigt. Till varmrätten fick jag ett glutentillbehör och servitören skulle fixa en med bara tomat o oliv till mig, men det glömde han bort... Till förrätt fick jag iallafall nedan grillad chevre på gf bröd och vattenmelon. Supergott! Till varmrätt blev det en hängmörad biff och till efterrätt creme brule. Vi drack ett gott franskt rödvin till och jag kan säga att min mage stod ut i fyra hörn när jag kom hem. Det blev direkt ryggläge i soffan, för att stå upprätt var nästan plågsamt.
Tror att jag kan rekommendera Grill ur glutenperspektiv. Det var ju lite rörigt och blev fel tillbehör till varmrätten. Men det är väl som alltid när man är ute och äter, man måste helt enkelt vara lite på och fråga/påpeka ett par extra gånger så att det inte blir fel. Men de hade defenitivt koll på vad som kunde göras glutenfritt på menyn.



Guldspeglar, kristallkronor och cupcakes


Väggskor

3 kommentarer:

  1. Låter som ett bra tips! Och vilken härlig inredning!

    SvaraRadera
  2. Kjersti - ja det var helt fantastikt därinne, hela restaurangen är helt underbart inredd med olika typer av rum och stilar. Crazy helt enkelt!

    Victoria - :D

    SvaraRadera