onsdag 6 juli 2011

Lasagnebesvikelse

Det är inte så ofta som man hittar glutenfri snabbmat. Men jag hittade en lasagne i frysdisken på Coop för ett tag sedan. Ikväll har jag testa den... Det är ett italienskt märke som heter Joss; Lasagne al ragù di carne... Det såg ju väldigt lovande ut på förpackningen:
Ni ser ju; ser supergott ut! Tomatsmarrig köttfärssås, ost och så snygga lasagneplattor.
Så här såg den ut efter 30 minuter i ugnen:



Skulle ju kunna vara helt ok om det inte var för att jag var tvungen att leta efter köttfärsåsen. Alltså vart fanns köttfärsåsen som skulle välla ut mellan lagren???



Ungefär mitt i bilden ser man en liten liten köttfärsbit och en liten på skeden. Det här var en tomatsåslasagne. Det stod även att det skulle vara parmesan, kände ingen som helst parmesansmak. Det smakade bara lite svagt tomat. Jag är såååå besviken! Det är alltså så som jag alltid hävdat; hemlagat är godast!!!

9 kommentarer:

  1. Jag köper inte längre lasagne just av den anledningne... de ser aldrig ut som på bilden på kartongen. Jag vill ha mycket köttfärs och LITE sås, avskyr verkligen när lasagne är drängt i vitsås, vilket alla köpta varianter jag testat är.
    Förstår din besvikelse, man tycker ju att innehåller ska motsvaraa bilden på förpackningen.

    SvaraRadera
  2. Ja, man undrar ju hur tillverkarna tänker när de tar sina kartongbilder?? Det är lika bra att fortsätta göra egen istället :)

    SvaraRadera
  3. SV: ja det går att fritera dom i olja oxå

    SvaraRadera
  4. Hej! Tack för ditt besök på min blogg! Det är alltid roligt att hitta nya bloggar :) Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Asch då, det var ju inte kul! jag köper nästan aldrig färdiglagad mat, man blir nästan alltid besviken. Det får vara i riktiga nödfall. Nuförtiden när man inte behöver förkoka lasagneplattorna är det ju ganska lätt att göra egen lasagne. Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Hovkonditorn - tack själv :)

    Kjersti - Det var supertrist. Är annars en av fördelarna med glutenintolerans, det finns inte så mycket snabbmat att välja. Men man önskar ju att det lilla som fanns skulle vara bättre...

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Just detta råkade jag också ut för. Skrev ett klagobrev till Garbo Food men de bemödade sig inte ens att svara. Jag har bojkottat Garbo Food sedan dess, ingen större uppoffring visade det sig.
    /Petra

    SvaraRadera
  8. Petra - Trist att de inte svarade. Jag fick svar och ett tag efteråt fick jag frimärken (???) som kompensation. Men jag bojkottar dem ändå, kanske testar en lasagne om ett år för att kolla om det blivit någon skillnad. /T :)

    SvaraRadera
  9. Petra - Trist att de inte svarade. Jag fick svar och ett tag efteråt fick jag frimärken (???) som kompensation. Men jag bojkottar dem ändå, kanske testar en lasagne om ett år för att kolla om det blivit någon skillnad. /T :)

    SvaraRadera